‍ کاهش رشد معلولیت در لرستان ضروری است / ایجاد شناسنامه جامعه سلامت در استان

مدیر کل بهزیستی لرستان در دیدار با معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: کاهش رشد معلولیت در استان ضروری است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، فاطمه زهرا توکلی در این دیدار در سخنانی گفت : اگر چه بهزیستی به عنوان یک سازمان حمایتی شناخته شده است، اما با توجه به مسئولیت های متعدد و سنگین، سعی شده است نگاه تخصصی و علمی این سازمان حفظ شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری، بازتوانی و توانبخشی طیف وسیعی از اقشار جامعه در گروههای مختلف از قبل  تولد تا زمان مرگ در حیطه وظایف بهزیستی است بیان کرد: ایجاد شرکای کاری و همکاری دستگاه‌های تخصصی که دغدغه و نگاه مشترک دارند بسیار ارزشمند است و یک فرصت محسوب می‌شود.

در شیوع معلولیت جزو ده استان برتر کشور هستیم

مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه در شیوع معلولیت جزو ده استان برتر کشور هستیم، اضافه کرد: امیدوارم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان شاهد کاهش رشد معلولیت در استان باشیم.

توکلی در خصوص شنوایی سنجی در استان عنوان کرد: پوشش ۹۹ درصدی شنوایی سنجی بسیار خوب است و امیدوارم این پوشش به ۱۰۰ درصد برسد؛ حوزه پیشگیری بهزیستی آمادگی ارائه خدمات در این راستا دارد.

وی با بیان اینکه در استان با سونامی سالمندی مواجه‌ایم، عنوان کرد: شهرهای استان کم کم دارند به جرگه شهرهای پیر می‌پیوندند.

توکلی عنوان کرد: ۷۸ فرآیند خدمت اصلی داریم که اعتبارات این سازمان در برابر اعتبارات سایر دستگاه‌ها ناچیز است.

ایجاد شناسنامه جامعه سلامت در استان ضروری است
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این دیدار در سخنانی گفت: ایجاد شناسنامه جامعه سلامت در استان ضروری است.

دکتر دریک افزود: بر این باورم که هماهنگی و مشارکت بین مدیریت مجموعه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و بهزیستی استان قابل قبول است.

وی با بیان اینکه سعی کنیم با حفظ چهارچوب موجود بحث‌هایی که نیاز به اصلاح و ارتقا دارند شناسایی و رفع شوند، گفت: مرکز بهداشت لرستان ( معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان) جمعیت شهر و روستا را بطور کامل با وجود مراکز جامعه سلامت، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت تحت پوشش دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با بیان اینکه ۹۸ درصد جمعیت استان را تحت پوشش داریم، افزود: مهمترین دغدغه ما و نیاز مردم استان بحث غربالگری اولیه است؛ جمعیت را می‌شناسیم اما ۱۰۰ درصد غربالگری نشده اند و درصدد هستیم این مهم انجام شود.

۲۲ هزار نفر به عنوان مستعد فشار خون تشخیص داده شدند

دریک گفت: با برنامه ملی فشار خون که در استان انجام دادیم، از بین جمعیت ۸۹۰ هزار نفری استان، ۷۴۰۰۰ مورد فشارخون مثبت و ۲۲ هزار نفر به عنوان مستعد فشار خون تشخیص داده شدند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1297465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =