اگر این ۸ علامت را دارید، خطر افسردگی را جدی بگیرید

افسرده بودن فقط به معنی زانوی غم بغل گرفتن و بی میل بودن به همه چیز نیست و اگر شما این علائم را ندارید، دلیل بر این نیست که شما افسرده نیستید. افسردگی چهره ندارد. اما اگر علائم زیر را دارید بیشتر باید به سلامت روان خود توجه کنید.

کاهش فعالیت‌های اجتماعی:افسردگی شدید می‌تواند بر کیفیت زندگی شما تأثیر بگذارد و اشتیاق شما را به کار، مدرسه، خانواده و حتی فعالیت‌های اجتماعی کاهش دهد. تغییر در فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند یکی از اولین نشانه‌های هشدار دهنده باشد.

جیسون استمپر، روانپزشک مرکز مراقبت‌های جامع در پیکویل کالیفرنیا می‌گوید: "افرادی که مبتلا به افسردگی شدید هستند، همچنان سرکار می‌روند و با مردم تعامل دارند اما ممکن است این معاشرت را با بهانه‌هایی مثل خستگی ناشی از کار فقط به محیط کار محدود کنند.

 مشکلات و بیماری‌های دیگر در سلامت بدنی: سلامت روان و بدن به یکدیگر مرتبط اند. بیماری‌های بدنی ممکن است باعث افسردگی شود.

میشل ریبا، دکتر کلینیک و مدیر دانشیار مرکز جامع افسردگی دانشگاه میشیگان می‌گوید: بیماری‌هایی مثل دیابت یا سرطان باعث ایجاد استرس می‌شود که ممکن است به افسردگی منجر شود.

او توضیح می‌دهد: افسردگی می‌تواند مقاومت بدنی را کاهش دهد و شما را نسبت به بیمار شدن آسیب پذیرتر کند؛ در حقیقت، افسردگی انواع مختلفی دارد و شما ممکن است به راحتی نتوانید تشخیص بدهید که افسرده هستید.

مشکلات خواب:سخت به خواب می‌روید؟ دفعات متعددی در بین خوابتان، بیدار می‌شوید؟ دائم از این پهلو به آن پهلو می‌شوید؟ اگر پاسختان بله است باید بدانید که مشکلات خواب می‌توانند هشداری برای افسردگی باشند. بدخوابی می‌تواند به طرز چشمگیری علائم افسردگی را بدتر کند. کارول لاندو، استاد کلینیک روانپزشکی و پزشکی در دانشگاه براون در رود آیلند می‌گوید: خواب خوب برای سلامت روان مهم است.

 نگرانی و اضطراب دائمی:ممکن است فرض کنید افسردگی یعنی فقط غم و اندوه و حس مهم دیگری که از علائم دیگر افسردگی است را نادیده بگیرید: اضطراب!

 برخلاف تصور بسیاری از افراد، اضطراب فقط به معنی احساس ترس نیست. در حقیقت، به گفته دکتر استمپر اضطراب می‌تواند به شکل‌های مختلفی بروز کند؛ احساس بی‌قراری، سردرگمی بنابراین ، ممکن است احساس بی قراری ، سردرگمی و آشوب در معده از چهره‌های دیگر اضطرابند.

رو آوردن به فعالیت‌های ناسالم برای سرکوب احساسات منفی:اگر اضطراب شدید دارید، ممکن است سعی کنید احساسات را با یک فشار عاطفی مضر جبران کنید. مثل نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر یا پرخوری و زیاده روی در انجام بازی‌های ویدیویی.

لانداو می گوید: اگر احساس ناراحتی و احساس تنهایی دارید، نوشیدن الکل برای از بین بردن آن کار اشتباهی است؛ چرا که علاوه بر اعتیاد آور بودن، مواد مخدر و الکل می‌توانند علائم افسردگی ، اضطراب و مشکلات خواب را تشدید کنند و همچنین مانع از این شوند که فرد با موضوع مقابله کند.

 ثروت و موفقیت بازدارنده افسردگی نیست: افسردگی شدید می‌تواند افراد مرفه و فرهیخته را هم به دام بیندازد. ثروت و تحصیلات لزوماً مترادف با زندگی بدون استرس و شادی نیست. استامپر می‌گوید: این افراد اغلب افراد تحصیل کرده و صاحب مشاغل مهمی هستند. آنها از مزایای آموزش و وضعیت برخوردارند ، اما اغلب، شغل آنها می‌تواند عامل استرس‌زای بزرگی برایشان باشد. در واقع، گذراندن زمان زیاد در محل کار یکی از علت‌هایی است که می تواند خطر ابتلا به افسردگی را به وجود آورد.

تحریک پذیری عصبی و کج خلقی:

به گفته لاندو، تحریک پذیری عصبی می‌تواند یکی دیگر از علائم رایج افسردگی شدید باشد. علائم نامحسوس افسردگی مانند کج خلقی ممکن است موقع تشخیص بیماری نادیده گرفته شوند.

سابقه خانوادگی افسردگی:آگاهی از پیشینه خانوادگی شما می‌تواند در پیش بینی احتمال ابتلای شما به افسردگی کمک کند. کارشناسان عقیده دارند که ترکیبی از زیست شناسی و تجربیات زندگی می‌تواند منجر به علائم مرتبط با افسردگی شود. دکتر ریبا می‌گوید: دانستن ژنتیک و سابقه خانوادگی شما می تواند بسیار کمک کننده باشد. تغییرات زندگی و استرس می‌تواند تمایل بیولوژیکی شما را به افسردگی سوق دهد. بنابراین، دانستن تاریخچه خوانوادگی شما می‌تواند به شما کمک کند نه تنها آینده خود را پیش بینی کنید بلکه آن را تغییر دهید.

مترجم: الهه صالحی

منبع: msn

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    28 1
    راهکار رفع افسردگی یا پیشگیری از آن چیست؟
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    76 10
    بنظرم با این تفاسیر 90درصد مردم ایران افسردگی دارند.چون این علائم رو میشه توی اکثر آدمای اطرافمون ببینیم.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    38 2
    من دقیقا 80 درصد این علائم را دارم