منطقه آزاد ارس عضو سازمان جهانی جهانگردی شد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با برگزاری بیست و سومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) این منطقه آزاد عضو وابسته به این سازمان شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، محسن نریمان روز چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه پذیرش پنج عضو جدید ایرانی در مجموعه اعضای وابسته سازمان UNWTO مورد تایید این سازمان قرار گرفت،  افزود: مصوبه عضویت این اعضای جدید در نشست شورای اجرایی سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) در خرداد سال جاری در باکو مطرح و در خصوص آن رایزنی شده بود.

وی اظهار داشت: عضویت اعضای جدید در حاشیه بیست و سومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) که از ۱۸ تا ۲۲ شهریور در شهر سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شده بود،  به تصویب نهایی رسید.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با تایید منطقه آزاد ارس در سازمان جهانی جهانگردی تعداد اعضای ایرانی این سازمان به ۱۸ عضو افزایش یافت.

نریمان، ادامه داد: عضویت در سازمان جهانی جهانگردی امکان استفاده از آخرین دستاوردهای علمی بخش خصوصی و دولتی سایر کشورها در حوزه‌های مختلف مانند برنامه‌ریزی، بازاریابی، آموزش و تبلیغات را فراهم می کند.

وی تبادل آمار گردشگران کشورهای عضو، بهره مندی از کلیه کمک های فنی و مشورتی سازمان، استفاده از پلتفرم بین المللی برای ایجاد تعامل با بخش های دولتی و خصوصی دست اندرکاران صنعت گردشگری سراسر جهان، دسترسی به کتابخانه الکترونیکی سازمان و تبادل تجربیات موفق کلیه اعضا را از دیگر مزایای عضویت در این سازمان اعلام کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه سازمان جهانی جهانگردی بهترین سازمان بین المللی مرتبط با سفر و گردشگری است، گفت: این سازمان از آژانس‌های رسمی سازمان ملل متحد برای توسعه گردشگری در سراسر جهان فعالیت می‌کند و هر سال گزارشی از تحقیقات و آمارهای خود را منتشر می‌کند.

نریمان، با بیان اینکه سازمان جهانی جهانگردی نقش مرکزی و مهمی در بهبود وضعیت تعهد و امکانات کشورهای در حال توسعه در زمینه گردشگری دارد، یادآوری کرد: اعضای این سازمان شامل ۱۵۷ کشور به عنوان اعضای اصلی، ۶ عضو پیوسته و حدود ۵۰۰ عضو وابسته از بخش های خصوصی، موسسه های آموزشی، مقام های محلی و انجمن های گردشگری است و حضور ارس در بین این اعضای برگزیده باعث افتخار است.

علاوه بر منطقه آزاد ارس، منطقه آزاد قشم، شرکت اراضی عباس آباد، مجموعه تفریحی – ورزشی تله کابین توچال و دفتر خدمت مسافرتی و گردشگری مانا سیر پردیس ایرانیان نیز در مجمع اخیر به عضویت سازمان جهانی جهانگردی درآمدند.

منطقه آزاد ارس با ۵۱ هزار هکتار وسعت شامل بخش هایی از ۲ شهرستان جلفا و خداآفرین در شمالغرب ایران است که در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است و دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی گردشگری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =