رسانه دولتی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که یک مقام رسمی ارشد چین از طرح‌های رهبر کره شمالی برای واگذاری قدرت به جوانترین پسرش حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) گزارش داد که منگ جیانژو، وزیر امنیت عمومی چین به کیم جونگ اون، جوانترین فرزند رهبر کره شمالی به دلیل انتصاب به عنوان معاون رئیس کمیسیون نظامی مرکزی کره شمالی تبریک گفت.

این مقام چینی از حصول راه‌حل موفقیت آمیز واگذاری قدرت در کره شمالی تقدیر کرد.پارک یونگ هو، از موسسه اتحاد ملی در سئول گفت: نشانه‌هایی از پذیرش روند انتقال قدرت در کره شمالی و تعیین کیم جونگ اون به عنوان رهبر آینده کره شمالی دیده می‌شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی هم چنین گزارش داد که منگ جیانژو به رهبر کره شمالی که شصت و نهمین سالگرد تولدش را فردا (چهارشنبه) جشن می‌گیرد و هم چنین پسرش هدیه داده است.

پیش از این کیم جونگ اون از سوی رهبر کره شمالی به عنوان یک ژنرال چهار ستاره منصوب شد و سمت‌های ارشدی را نیز در این کشور بدست آورد.پیش از انتصاب کیم جونگ اون در این سمت‌ها اطلاعات اندکی از جوان‌ترین فرزند رهبر کره شمالی وجود داشت و گفته می‌شد که وی در سوئد مشغول به تحصیل است.
چین هم پیمان نزدیک کره شمالی است و بیش از 80 درصد مواد غذایی و نفت کره شمالی را تامین می‌کند، چین هم چنین به طور گسترده در کره شمالی سرمایه‌گذاری کرده است.16346

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 130436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پینوشه IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۶
    1 1
    حمایت یه کشور دیکتاتوری از یه دیکتاتوری دیگه .تاسف اوره