افزایش ۱۰۰ درصدی ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات آذربایجان شرقی

ایسنا نوشت: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از افزایش ۱۰۰ درصدی ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی از طریق گمرکات استان در نیمه اول سال جاری خبر داد .

 حبیب امین زاده در جلسه صبح امروز کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان افزود: در این مدت میزان صادرات از گمرکات استان بالغ بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۵۱۱ میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه از لحاظ وزنی ۲۳.۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۰۰.۱ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده میزان صادرات کالاهای غیر نفتی استان از کل گمرکات کشور بالغ بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۵۴۸ میلیون دلار است، ادامه داد: فعال شدن و ارائه خدمات موثر به تجار و صادرکنندگان از جمله عوامل این مهم است که سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی و تلاش شده است .

امین‌زاده در ادامه عدم شناسایی بازارهای هدف را از جمله دلایل کاهش کمیت و کیفیت صادرات نام برد و اظهار کرد: یکی از مهمترین شاخصه‌های استان تولید محصولات کشاورزی است؛ در حالی که سهم صادرات این محصولات به دلیل رعایت نشدن استانداردها و شاخص‌های جهانی بسیار کم است .

وی خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی موثر برای تجار و بازرگانان فعال در عرصه تولیدات کشاورزی شد .

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت: نباید از ظرفیت شهرستان‌ها در امر صادرات غافل شد و مسئولین شهرستان به ویژه فرمانداران در گردآوری نقاط قوت و ضعف تجارت خارجی منطقه در امر صادرات اقدام نموده و موارد را به کارگروه استانی جهت پیگیری اعلام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1306647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =