ناجی زیبای کویر، زمرد درخشان ایران! + تصاویر

شهر یزد، برای دوستداران کویر بیشتر از هر شهری دلپذیر و زیباست، شهری که به چندین نام معروف است. شهر خدا یا شهر مقدس که برگرفته از وجه تسمیه اسم آن است و سرزمین بادگیرها، نام دیگر آن است که بخاطر وجود بادگیرهای زیبا و خاصی که در این شهر خودنمایی می کند، بر آن نهاده شده است.

پیشنهاد امروز ما سفر به این استان و شهر است و در کنار همه زیبایی‌های آن، دیدن بوستان زیبای ناجی دید بهتری از باغ های ایرانی در دل کویر به شما می‌دهد. این عمارت و باغ از املاک شخصی به نام ناجی بوده است که در دوان قاجار بنا نهاده شده است و سپس در سال های بعد به شهرداری اهدا شد. این ساختمان کاربری مسکونی داشته و در دوره‌های مختلف الحاقاتی به آن صورت گرفته است. پس از واگذاری آن به شهرداری این عمارت بازسازی و به صورت بوستان در اختیار عام قرار گرفت.

بوستان ناجی، یک بنای مرکزی دارد و ۴ جبهه فعال، در قسمت شرقی یک تالار با بادگیر و ۲ اتاق در بالای آن و در جبهه غربی یک اتاق مرکزی جلو آمده که با سقف زیرزمین دیوار ایجاد کرده است. این بنا دارای ۵ اتاق در طبقه همکف است. به جز جبهه شمالی، بقیه قسمت‌ها دارای زیر زمین است. بوستان ناجی در نجف آباد یزد و در مسیر قنات نجف آباد واقع شده است. پیشنهاد ما به شما این است که در آغازین روزهای پاییز که زمان مناسبی برای سفر به یزد است، به این بوستان سری زده و غرق در زیبایی‌های آن شوید.

 بوستان ناجی دارای مجموعه پذیرایی است و برای استراحت مسافران و تفریح مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع : لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1307447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =