کاربران خبرآنلاین: قیمت خانه را مافیای مسکن تعیین می‌کند

برخی کاربران خبرآنلاین درباره تصمیم تازه بانک مسکن مبنی بر اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای قدیمی تا ۳۰ سال معتقدند: «این تصمیم هیچ تاثیری بر بازار مسکن ندارد. قیمت مسکن رو مافیای مسکن تعیین می‌کند؛ همان مافیایی که بیشتر از چند هزار واحد مسکونی خالی در تهران دارد. »

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بانک مسکن در بخشنامه جدید خود، سقف سنی برای پرداخت وام مسکن را پنج سال افزایش داده است. براساس بخشنامه جدید، واحدهای مسکونی تا ۳۰ سال حالا مشمول دریافت تسهیلات بانکی شده‌اند. این تصمیم با هدف افزایش شمار مشتریان در بازار مسکن اتخاذ شده است.

تا پیش از این در تهران برای بناهای با ۲۰ سال قدمت در حالت انفرادی ۶۰ میلیون و زوجین تا ۱۰۰ میلیون تومان امکان ارائه تسهیلات از طریق اوراق وجود داشت. به خانه‌های ۲۵ ساله نیز ۴۵ میلیون تومان در حالت انفرادی و ۸۰ میلیون تومان در حالت زوجین پرداخت می‌شد.

مطابق مصوبه اخیر، این سقف سنی در  حالت اول به ۲۵ و در حالت دوم به ۳۰ سال افزایش یافته است. در این شرایط، سوالی که مطرح است، این‌که تصمیم تازه بانک مسکن مبنی بر اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای قدیمی تا ۳۰ سال تاثیری بر بازار مسکن خواهد داشت؟ کاربران خبرآنلاین در نظرسنجی‌ای که در این خصوص منتشر شده بود، دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «هیچ تاثیری ندارد. قیمت مسکن رو مافیای مسکن تعیین می‌کند. همون مافیایی که بیشتر از چند هزار واحد مسکونی خالی در تهران دارد. »

کاربر دیگری عنوان کرد: «احسنت. کسانی که واقعا به مسکن نیاز دارند، طی این دو سال کل قدرت خریدشان را از دست دادند و به نظرم مسکن و خودرو کاملا از محدوده خریدشان خارج شده است. افزایش وام هم طبق معمول جامعه ایران اقشار خاصی از جمله دلالان و مافیای مسکن را فربه‌تر خواهد کرد و هیچ نفعی به حال اقشار ضعیف ندارد. »

یکی از کاربران متذکر شد: «در این دنیا هیچ چیزی بی‌تاثیر نیست. تجربه ثابت کرده موج گرانی مسکن با افزایش تسهیلات میرسه که ۹۰ درصدش کاذبه.

«امیر» کاربر خبرآنلاین تصریح کرد: «زمانی این کار نتیجه‌بخش خواهد بود که مشکل مسکن در کشور ما به‌دلیل عدم همخوانی بین عرضه و تقاضا و به سبب آن ایجاد قیمت کاذب باشد؛ در حالی که در کشور ما با یک برسی ساده متوجه خواهیم شد تعداد زیادی واحد اپارتمانی مازاد بر نیاز وجود دارد که به دلیل عدم وجود قدرت خرید دلال‌بازی و... در اختیار مصرف‌کننده حقیقی قرار نمی‌گیرد. »

«علی» یکی از کاربران خبرآنلاین خاطرنشان کرد: «این‌قدر همه چیز گران شده که اکثریت مردم به کلی قدرت خرید را از دست داده‌اند و فقط به امید ارزان شدن مانده‌اند که شاید بتوانند زندگی کنند. انشالله هر چه زودتر این وضعیت گرانی تورم تمام شود. ما مردم کم درآمد و ضعیف بد جور در فشاراقتصادی هستیم. »

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1313125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    20 1
    بي فايده است كسي توان خريد ندارد
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    8 4
    قوه قضائیه به مافیای مسکن هم رسیدگی کند
  • ابو مهندس IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    10 0
    مافیا چیه بابا؟ تورم تو مملکت خودش مافیاس