۳۸ نفر
۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
طنز| چرا این «معمای شاه» حل نمی‌شود؟

از «معمای شاه» رسانه ملی تا «چیستان آریامهر» شبکه «من و تو»!!

ما که ندیدیم اما آنطور که همسایه ماهواره‌بین و عامل استکبار ما می‌گوید گویا یک رسانه غیرملی به نام «من و تو» وجود دارد که رابراه با ساخت و پخش فیلم‌های پرخرج مستند و برنامه‌هایی مثل «تونل‌زمان» قربان صدقه سلسله پهلوی خصوصا پهلوی دوم می‌رود!
بازهم ما که ندیدیم اما آنطور که آن یکی همسایه دوستدار نظام و صداوسیمابین ما می‌گوید گویا در رسانه‌ملی هم فیلم‌های پرخرجی مثل «معمای شاه» و برنامه‌هایی مانند برنامه آقای «خسرو معتضد» وجود دارند که اصلا روی دیدن شاه را ندارند و حاضرند سر به تنش نباشد! خب؛ آزادی است و هرکسی می‌تواند کشته و مرده هر مرده و زنده‌ای باشد و نباشد! حتی هر مرده‌ای می‌تواند در حالی که در قبر آسوده خوابیده و دستش از دنیا و هر اقدامی کوتاه شده، در برهه‌هایی از تاریخ، بطور یک درمیان خائن و خدمت‌کار شود!  مشکل بنده فقط این است که چرا ما مصیبت‌های فعلی را ول کرده‌ایم و رخت چرک‌ها را رو کرده‌ایم؟ چرا گذشته ‌هنوز برای‌ ما نگذشته! آخر چرا اینقدر زود دیر نمی‌شود؟ 

البته بنده با توجه به سواد سیاسی و جرات نه چندان اساسی و ایضا زن و بچه‌ای که دارم خیلی مزخرف‌تر از آنم که بخواهم در مورد شاه و اینکه خوب بوده یا بد، برای شما عزیزان پیامی داشته باشم! (توضیح: پس اول به خودم می‌گویم که لعنت بر پدر و مادر کسی که بخواهد کرم بریزد و بعد هم از هر دو طرف این داستان خواهش می‌کنم طبق روال چنین متن‌هایی از خجالت بنده و خار و مادرم درنیایند!) اما حرف حسابم به شرح زیر است:

ببینید عزیزان جان؛ اصولا در این اوضاع شلم شوربا که هر ریسمان سیاه و سفیدی 3 سوته مار می‌شود، بنده به درجه‌ای از قاطی بودن رسیده‌ام که واقعا نتوانم تشخیص دهم؛ روایت تاریخ «شبکه من و تو» راست و حسینی است یا «خسرو معتضد» و دوستانش! اصلا به فرض که تشخیص دادم کدامشان بینی و بین‌الله راستش را می‌گویند و بعد هم؛ این «معمای لعنتی شاه» را حل کردیم و فهمیدیم که بالاخره آریامهر خوب بوده یا بد! خب؛ فهم این موضوع دقیقا چه گلی به سرمان می‌زند؟! مثلا اگر بفهمیم شاهی که از سلطنت خلع شده اتفاقا خیلی هم باحال بوده به جز حس حماقتی که به  98 درصد جمعیت آن موقع(یعنی بستگان خودمان) حواله می‌شود، چیزدیگری عایدمان می‌شود؟ آیا با فحش به اشتباه احتمالی اجدادمان؛ کسی از قبر بیرون می‌آید تا خوشبخت‌مان کند؟ یا اینکه اگر اینوری‌ها با ساخت سریال‌های چند صد میلیاردی بخواهند اثبات کنند که پایان دادن به 2500 سال شاهنشاهی خیلی هم کار خفنی بوده آیا از قیمت گوجه فرنگی 500 تومان کم می‌شود؟ جسارتا با احترام به آنهایی که معتقدند تاریخ آئینه آینده است و همچنین طرفداران فیلم‌های پلیسی؛ فکر نمی‌کنید برای پیدا کردن قاتل کمی دیر شده؟

چرا همه می‌خواهند ما در هر زمانی باشیم الا؛ حالا؟  اپوزیسیون خانمانسوز، ما را می برد به گذشته‌هایی که گل و بلبل بوده و مسئولین دلسوز هم؛ ما را موکول می‌کنند به آینده‌ای مملو از گل و بلبل! آخر چرا هیچ کس ما را دوست ندارد و شرائط حساس کنونی‌مان را درک‌ نمی‌کند؟ چرا هیچ تنابنده‌ای متوجه نمی‌شود که مشکل ما همین حالاست! آیا براستی مشکل جوانان مو و شاه است؟! 

البته یک سوزن هم به خودمان بزنیم و این را هم بگوییم ...  

 ما هم که ماشالله حساس و استاد گریه کردن بر روی قبرهایی که مرده‌ای توش نیست! همیشه آماده راهی شدن در «تونل‌های زمان» و حل «معماهای شاهانه» بودیم و هستیم! یا بدون آن که دست و پایی بزنیم در گذشته غرق می‌شویم یا چهار دست و پا به سوی آینده شنا می‌کنیم! چون «در حال بودن»، زحمت دارد و ما هم اصولا تنبل و یک پا آقا زاده! ما در طول تاریخ هیچوقت ندانستیم دقیقا چه می‌خواهیم فقط می‌دانستیم چه نمی‌خواهیم و از وضع موجود معمولا ناراضی و شیفته اوضاع ناموجود گذشته و کشورهای دیگر!  لذا معمولا با آخرین اوضاع جوی دگرگون شده‌ایم و با آخرین اظهارات همسو! بد نیست یکبار با خودمان خلوت کنیم و از خودمان بپرسیم: کلا با خودمان چند چندیم و با چه دارویی دردمان درمان می‌شود؟!

حالا بازهم از یک طرف جسد رضا شاه را پنهان کنید و معمای شاه حل کنید و یا از طرف دیگر در سالروز تولد مردگان قر بدهید و فیلم آریامهر بسازید! در جر و بحث بر سر مردگان طبیعی است که سر زندگان بی کلاه بماند!     

* طنزنویس

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1315696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    40 2
    آفرین. انگشت روی خوب نقطه ای گذاشتید. انسان هایی که نمی دانیم چه می خواهیم اما ادای آدمهایی را درمیآوریم که دقیقاً و میلیمتری می دانند چه می خواهند. مشکل فرهنگی داریم
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
      34 8
      اختلاس های دوره پهلوی رو یکی بیاد جمع بزنه کلا یه جا چقدر بوده
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    15 3
    شما برو این نهادهای امروز بپرس چی می خوان که هم نظرات شما و هم منافع ملت رو تامین کنه؟ اگه یکی از اینها دونست چی می خواد من اسمم رو عوض می کنم. شما گیر دادی به معمای شاه؟ این عضنفرها رو تماشا کن
  • بهروز IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    42 1
    عالی بود بی نظیر . احسنت بر این طنز آموزنده.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    3 31
    اگه اشتباه نکنم «خوار و مادر» صحیح است. به نظرم در کل متنی با استدلالات ضعیف بود. موفق باشی.
    • احمد IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
      16 5
      ‌برادر جان اگه متوجه طنز نیستی پس لاقل وقتی میخوای ایراد بگیری درست ایراد بگیر: خار=خواهر نه خوار
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
      3 4
      احمد جان اگر می‌خواهی ایراد بگیری اول مطالعه کن بعد اظهار فضل کن! رجوع کن به واژه یاب، لهجه و گویش تهرانی که «خوار و مار» را «خواهر و مادر» معنی کرده. به این «خوا استثناء» می گویند. همانطور که خودت «میخوای» نوشتی نه «میخای»!
  • بینام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    27 1
    عالی نوشتید اینهم یکنوع سرگرمی برای امثال ما هست تا دنبال اون چیزی که حق ما هست نریم و دنبال گذشته ای که دیگه گذشته بگردیم.آقایون دارن خوب مارو سرکار میزارن ولاغیر!!!!
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    14 1
    درود بر حال شناس ترین ایرانی پور محبی عزیز منتظر حال نامه های بعدی شما از ایران هستیم.
  • سحر ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    17 1
    طبق معمول عاااااالی ممنونم
  • علی IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    11 1
    بابادمت گرم خوب نوشتی.
  • سهیل IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    10 1
    از طنز خاصی که دارید لذت میبرم
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    9 2
    دمت گرم خیلی حال کردم
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
    11 2
    دست شما اقای محبی درد نکنه که با طنز شیرینتان حرف دل ما را به گوش همیشه کر!! تلویزیونهای داخلی و خارجی می رسونید
  • مگی CA ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    3 0
    درهردوره ای برای سرگرمی مردم پریشان بایدیک برنامه ای باشد یکی با تونل زمان و دیگری با معمای شاه بیچاره! این ما هستیم که پاهایمان را روی هم می اندازیم تخمه میشکنیم و کانال عوض میکنیم و انگار عوضی هم میشیم .!. صد البته که دراین فراموشی حال،اختلاسگران خوب حال میکنند..چون ما هنوز داریم تخمه میشکنیم! پس برادر جان خیلی فرق نمی کنه کدوم کانال رو ببینی..توفقط پاهاتو دراز کن و راحت باش...