آهنگ رشد و توسعه جوامع در گرو تامین سلامت نیروی انسانی است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان گفت: عدم توجه جوامع به سلامت نیروی انسانی آهنگ رشد و توسعه را کند خواهد کرد و در هر جامعه‌ای که به بهداشت و سلامت که از شاخص‌های مهم توسعه است، بی‌توجهی شده باشد، نمی‌توان گام‌های بلندی برداشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرانک قدسی در همایش روز جهانی دیابت که در محل مجتمع امام خمینی (ره) استان کردستان برگزارشد، ضمن قدردانی  از اعضای انجمن دیابت که خدمات شایانی به بیماران دیابتی استان ارائه می‌دهند، اظهار داشت: با توجه به اینکه مهمترین شاخص توسعه نیروی انسانی است اگر نیروی انسانی از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشد قطعا روند توسعه در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سریع‌تر محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم توجه جوامع به سلامت نیروی انسانی آهنگ رشد و توسعه را کند خواهد کرد، افزود: در هر جامعه‌ای به بهداشت و سلامت که از  شاخص‌های مهم  توسعه است، بی‌توجهی شده باشد ، نمی‌توان گام‌های بلندی برداشته شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان گفت: با نظر به اینکه دولت بانی توسعه سلامت است و باید به آن عمقی بنگرد اما در همه دنیا دولت‌ها  به تنهایی قادر به پیاده کردن همه امور در جوامع نیستند بنابراین باید انجمن های مردم نهاد فعال در این زمینه ورود پیدا کنند.

قدسی به تاثیر گذاری انجمن‌های مرد نهاد اشاره و عنوان کرد: با اقدامات خودجوش مردمی بسیاری از  آسیب‌ها کاهش‌ می‌یابد.

وی با اذعان به اینکه دولت یاری گر انجمن های مردم نهاد حامی بیماران دیابتی است، یادآور شد:  انجمن های مردمی در بخش آموزش و پیشگیری بیماری دیابت باید پایه‌کار  و یاریگر دولت باشند.

 مدیرکل امور اجتماعی  و فرهنگی استانداری کردستان تصریح کرد: مشارکت‌های مردمی نقش عمده‌ای در کاهش انواع بیماری‌ها داشته و موجب توسعه سلامت شده‌است  که تشکیل انجمن دیابت استان کردستان و اقدامات مطلوب این انجمن نمونه بارزی از این مشارکت‌های مردمی است.

 قدسی با اشاره به اینکه انجمن های مردمی در زمینه غربالگری، شناسایی و کنترل بیماری دیابت می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند، بیان کرد: انجمن های مردم نهاد  بازوان توانمند دولت در حوزه های مختلف هستند که  هم اکنون  تشکل‌های مردمی در بسیاری حوزه ها از جمله حمایت از بیماران دیابتی فعال هستند و در بخش دارو و  درمان مبتلایان به این بیماری و ارتقای سلامت جامعه تلاش می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1321650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =