دوزویل، دره زیبا و پر خطر که در لالی کمین کرده است!

در نزدیکی شهر لالی در استان خوزستان دره ای عمیق و ترسناک قرار دارد که به یکی از جاذبه های این استان تبدیل شده است. دره ای عمیق که همواره نگاه به آن  همراه ترس و وحشت است. در بخش ایرانگردی امروز قصد داریم شما را به دوزویل ببریم!

این پل مخوف به اسم دوزویل معروف است! پیدایش این دره به دو میلیون سال پیش برمی‌گردد. برخی دانشمندان باتوجه به سنگهای آن، قدمتی بین دو تا شصت میلیون سال قبل نیز برای آن تخمین زده‌اند. دوزویل دارای صخره‌های بزرگ سنگی است و از سالیان دراز تا کنون مسیر عبور رودخانه‌ای است که در مواقع سیل و طغیان و بالا آمدن آب، منظره ای ترسناک تر از همیشه به خود می گیرد. در این دره، رودخانه سور و منطقه دیدنی چم سور جریان دارد.

این دره تنگ و تاریک که رودخانه آن نیز به سختی دیده می شود، محل عبور مردم و عشایر بختیاری بوده که قصد کوچ به ییلاق را داشته‌اند. عبور از پایین ترین نقاط این دره به دلیل تنگ و بسته بودن مسیر در برخی از نقاط مقدور نیست. به گزارش خبرگزای فارس در سال گذشته به خاطر بی احتیاطی، یک گردشگر که برای دیدن رودخانه به جلو خم شده بود با لغزیدن پای خود به درون دره سقوط کرده و جان خود را از دست می دهد، پس اگر قصد بازدید از این زیبایی خطرناک را دارید، حتما جانب احتیاط را رعایت کنید.

منبع  : لست سکند

2121 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1324430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    1 0
    البته این دره گسل لالی می باشد که بسیار هم مهیب و ترسناک است