مدیران نوکیا پیش‌بینی کرده‌اند پس از اتحاد نوکیا و مایکروسافت، قیمت گوشی‌های هوشمندی که از سیستم‌عامل ویندوزموبایل و ویندوزفون مایکروسافت استفاده می‌کنند، با سرعت قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

ابوالفضل کریمی: بزرگ‌ترین سازنده تلفن همراه در جهان، هفته گذاشته خبر از همکاری با شرکت مایکروسافت و به کار بردن سیستم عامل‌ آن را در تلفن‌های همراه خود داد. اکنون و بعد از گذشته یک هفته، استفان الاپ مدیر اجرایی شرکت نوکیا معتقد است بعد از مدتی تلفن‌های ساخت این شرکت به سرعت کاهش قیمت خواهند داد.

الاپالاپ در این باره گفت:« یکی از نکات کلیدی که در هنگام برقراری قرارداد با شرکت مایکروسافت بر سر آن بحث کردیم، پایین آمدن قیمت گوشی‌های ما به پایین‌ترین حد ممکن بود. البته ما متقاعد شدیم که انجام این کار در آینده بسیار نزدیک امکان‌پذیر نخواهد بود.»

به گزارش رویترز، شرکت مایکروسافت برای رقابت با بیش‌تر با آی‌فون‌های شرکت اپل مجبور بوده قابلیت‌های سخت‌افزاری تلفن‌های هوشمندی را که از ویندوز این شرکت استفاده می‌کنند بالاتر ببرد که این موضوع به نوبه خود منجر به بالا رفتن قیمت تلفن‌های همراه و محدود شدن بازار آن می‌شود.
به همین دلیل در بخشی از تلاش مایکروسافت برای پایین‌تر آوردن قیمت و گسترده‌تر شدن بازار، مایکروسافت تصمیم دارد پلت‌فرم خود را برای دیگر سازندگان ریزتراشه موبایل به غیر از Qualcomm ارائه کند.

البته بعد از اعلام قرارداد شرکت نوکیا با مایکروسافت، ارزش سهام نوکیا بیش از 20 درصد سقوط کرد؛ اما کارشناسان معتقدند این همکاری به نفع رقابت و نوآوری در بازار تلفن‌های همراه خواهد بود. الاپ اعلام کرد که قرارداد نهایی بین مایکروسافت و نوکیا در طی چند ماه آینده به امضا می‌رسد.

الاپ سپتامبر / شهریور گذشته از مایکروسافت جدا شد و به نوکیا پیوست. او اعلام کرد که در 17 فوریه تمام سهام خود در شرکت مایکروسافت را فروخته و به جای آن 150 هزار سهام نوکیا خریداری کرده است.

50132

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =