سورت گاراپت، تنها کلیسای آبادان که خوش می درخشد!

کلیسای ارامنه گاراپت از آثار ملی و جاذبه‌های دیدنی آبادان است و میزبان زیادی از گردشگر داخلی است. این کلیسا در سال ۱۳۳۶ در دوران پهلوی احداث شد و بزرگ‌ترین مکان اجتماعت ارمنی‌های آبادان به حساب می‌آید.

کلیسای ارامنه گاراپت از آثار ملی و جاذبه‌های دیدنی آبادان است و میزبان زیادی از گردشگر داخلی است. این کلیسا در سال ۱۳۳۶ در دوران پهلوی احداث شد و بزرگ‌ترین مکان اجتماعت ارمنی‌های آبادان به حساب می‌آید. در بخش ایرانگردی امروز قصد داریم شما را به دیدن این کلیسا ببریم، پس همراهمان باشید۱

کلیسای گاراپت تحت نظر شورای خلیفه‌گری ارامنه جنوب و اصفهان فعالیت می‌کند. جالب است بدانید که کلیسای گاراپت در کنار مسجد امام موسی بن جعفر (ع) قرار دارد  و این خود می‌تواند به نوعی نشان دهنده‌ی احترام بین پیروان ادیان الهی باشد و نمونه زیبایی از نمادهای گفت و گوی تمدن‌ها را به تصویر بکشد.

در زمان جنگ تحمیلی کلیسای گاراپت همانند مساجد شهر، سنگر رزمندگان به شمار می‌آمد. در زمان جنگ این کلیسا آسیب دید اما بعد از پایان جنگ تحمیلی در سال ۷۵ بازسازی شد. به شما توصیه می‌کنیم که حتما در سفر به آبادان، از این کلیسای زیبا و مهم دیدن کنید و تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1327577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =