کارگاه آموزشی خانواده و سلامت روان در ناحیه منفصل شهری "ننله" توسط موسسه مردم نهاد آوای قدسیان برگزار شد

موسسه مردم نهاد آوای قدسیان با همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی و افزایش آگاهی و سواد خانواده‌ها، کارگاه‌های آموزشی را توسط مدرسان اهل فن در ناحیه منفصل شهری ننله برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، موسسه مردم نهاد آوای قدسیان با  همکاری معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، کارگاه آموزشی خانواده و سلامت روان با هدف ارتقاء سطح آگاهی خانواده‌ها در خصوص مفهوم  و تعریف سلامت و بهداشت روان و ارائه راهکارهای عملی  جهت تعامل  والدین با فرزندان و نیز تعامل همسران با هم بر اساس شاخص ها و معیارهای سازمان بهداشت جهانی در قالب جلسه سلامت روان و الگوپذیری خانواده از آموزه‌های قرآنی در جلسه توجیهی فراگیران قرآن در دو بازه زمانی صبح و عصر توسط محمد فتحی زاده دبیر موسسه و شمس الله آقابابایی مدرس خانواده در ناحیه منفصل شهری ننله در  سنندج   با حضور ۱۵۰ نفر شرکت کننده برگزار شد.

باتوجه به رویکرد معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان درخصوص بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش مهارت‌های زندگی و افزایش آگاهی و سواد خانواده‌ها، کارگاه‌های آموزشی توسط مدرسان اهل فن در حاشیه شهر سنندج برگزار می‌شود.

شمس الله آقابابایی مدرس خانواده در این کارگاه آموزشی، با اشاره به اهمیت سلامت روان اظهار کرد:  طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامت  فقط نداشتن بیماری و نقص عضو نیست بلکه تامین رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی  است.

وی  تصریح کرد: از جمله اقداماتی که  سبب ضمانت سلامت و موفقیت خانواده در خصوص انسان سازی می‌شود، توجه به سبک زندگی و ایجاد تغییر در راستای  ارتقاء بخشیدن به این مهم بر اساس معیارهای جهانی مفهوم سلامت است.

آقابابایی تاکید کرد: داشتن تغذیه سالم بر اساس هرم غذایی ارایه شده از سوی متخصصان تغذیه، قابلیت و توانایی برقراری ارتباط موزون و هماهنگ با یادگیری، توانایی ایجاد تغییر در محیط مادی و انسانی خویش، پذیرش مسولیت نسبت به خود ودیگران، توانایی کنترل هیجانات یا (مدیریت خشم) و همچنین حل تعارض های موجود در زندگی از جمله شاخص‌های سلامت است.

محمد فتحی زاده دبیر موسسه مردم نهاد آوای قدسیان نیز در کارگاه توجیهی فراگیران قرآنی در خصوص اهمیت حضور خانواده ها در کلاس قرآن و اهمیت دادن به آموزه‌های قرآنی در راستای استحکام بنیان خانواده‌ها، مطالب ارزنده‌ای را عنوان کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1328491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =