۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
جسد انسان به کود درختان تبدیل می شود!

از آوریل ۲۰۱۹ واشنگتن استفاده از کمپوست جسد انسان را به‌عنوان کود در ایالات‌متحده آمریکا قانونی اعلام کرد، در نتیجه‌ی وضع این قانون جدید قرار است در سال ۲۰۲۱ میلادی اولین مرکز تولید کود از جسد انسان در جهان در منطقه سودو شهر سیاتل آمریکا افتتاح شود. در اینجا قصد داریم معرفی کوتاهی از این طرح جنجالی برای شما داشته باشم، پس با ما همراه باشید.

برنامه‌ریزی برای تأسیس این مرکز توسط شرکت طراحی به نام اولسان کاندینگ (Olson Kundig) با همکاری کاترینا اسپادِ (Katrina Spade) به‌عنوان مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت ریکامپوز (Recompose) انجام‌ شده است. طرح اولیه آن‌ها به‌تازگی منتشرشده است و به‌هیچ‌ عنوان شبیه به گورستان‌های عادی نیست.

فضایی که توسط این گروه طراحی‌ شده است، حدود ۱۷۰۰ مترمربع مساحت دارد و به‌صورت فضای باز طراحی شده است. این فضا قرار است به صورتی ساخته شود که سرتاسر آن را فضای سبز با قابلیت جابجایی بپوشاند.

این مرکز کمپوست جسد محفظه‌هایی شش‌ضلعی با ظرفیت قرار دادن ۷۵ جسد انسان را دارا است که اجساد پس از قرارگیری در این محفظه‌ها تا زمان تجزیه شدن نگهداری می‌شوند. محفظه‌ها در کنار هم‌ شکلی شبیه به محل لانه زنبور عسل را شبیه‌سازی می‌کنند و در قسمت وسط نیز مکانی برای برگزاری مراسم پیش‌بینی‌شده است.

اعتقاد بر این است که تولید کود انسانی نسبت به روش‌های سنتی دفن جسد سازگاری بسیار بیشتری با محیط‌ زیست دارد. این روش فعلاً در انتظار ثبت اختراع است و داخل محفظه توسط خورده چوب، یونجه یا نی پر می‌شود. همچنین برای تجزیه بهتر جسد، دما و رطوبت داخل محفظه نیز کنترل می‌شود. درنهایت فقط ۳۰ روز به طول می‌انجامد که بدن در اثر فعالیت میکروبی تجزیه شود. انرژی مورد نیاز برای تجزیه در این روش یک‌ هشتم روش خاکستر کردن است.

پس از تکمیل فرایند کمپوست و کود سازی از جسد انسان، عزاداران می‌توانند این کود و خاک را برای خود نگه‌ دارند و در قسمتی از خاک نزدیک منزل خود استفاده کنند و یا شرکت ریکامپوز با اجازه آن‌ها از کود تولیدی در جنگل‌های جنوب واشنگتن استفاده می‌کند. آیا شما با این طرح موافق هستید؟

منبع:لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1330112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =