۲۰ نفر
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
 اگر رای می خواهید دهانتان را ببندید!

در این که فضای سیاسی ایران دوقطبی است و سال هاست که قریب به اتفاق مردم نه از سر اختیار که از سر اضطرار در انتخابات شرکت می کنند و نه از سر عشق به نامزدشان که از فرط نفرت از رقیب رایشان را به صندوق می ریزند هیچ شکی نیست.

بلا تشبیه مردم از ترس عقرب جراره به مار غاشیه پناه می برند. یک نسخه تکراری که بالاخره روزی به حکم: عادت به هر دوا که کنی بی اثر شود، کارکردش را از دست خواهد داد. اما فعلا همین هست که هست. البته گاهی مردم آن قدر به تنگ می آیند که دیگر برایشان تفاوت نمی کند چه کسی از گرده آنان بالا رفته است:
بر بام کیست؟ هر که، تفاوت نمی کند
ای کاش گرده من و تو نردبان نبود
مردم به این جا که می رسند در کوچه آنان که در شرایط عادی هیچ شانسی برای انتخاب شدن ندارند عروسی برپا می شود. همین چند وقت پیش بود که یکی از همین بزرگواران فرموده بود: سرخوردگی مردم بزرگ ترین فرصت برای ماست! این دسته از سیاست بازان فقط در چنین شرایطی است که می توانند بر کرسی قدرت تکیه بزنند. آن ها خوب می دانند همین که اکثریت مردم تصمیم بگیرند شناسنامه هایشان را از توی کمد بیرون بیاورند و روز رای گیری از خانه بیرون بزنند کارشان تمام است. پس تا جایی که می توانند باید مردم را ناامید کنند. خب تا این جای کار باید به آن ها تبریک گفت. مردم به اندازه کافی ناامیدند. بر اثر تلاش آن ها و یا عملکرد منتخبان مردم خیلی مهم نیست. مهم این است که مردم ناامیدند. این وسط فقط یک مشکل جدی وجود دارد. طرفداران این بزرگوارانی که هر شب خواب بالا رفتن از گرده من و شما را می بینند بی وقفه و  مجدانه در پی ایفای نقش عقرب جراره هستند. کافی است چند دقیقه ای در فضای مجازی پرسه بزنید و ببینید آن دکتر خودخوانده با رگ های متورم و دهان کف کرده و چشمان از حدقه بیرون زده رئیس جمهور و وزرایش را جاسوس خطاب می کند. یا ببینید آن روزنامه متهتک تیتری زده علیه تلاش آشتی جویانه دستگاه دیپلماسی کشور که صدرحمت به ادبیات اراذل و اوباش اجاره ای!

من خیلی اهل توهم توطئه نیستم و به همین دلیل تحلیل بعضی از عزیزان را که معتقدند این دوستان خودارزشی پندار همدست رقبایشان هستند نمی توانم باور کنم. اما این مقدار ساده لوحی را هم نمی توانم باور کنم. آدمیزاد حتی اگر مومن نباشد از یک سوراخ پنجاه بار که گزیده نمی شود. نمی توان یک عمر گفت ما مکلف به انجام تکلیفیم اما هربار نتیجه آن تکلیف چیز فاجعه باری باشد. بعد از پنجاه بار افتضاح بالا آوردن بد نیست آدمیزاد یک بار هم که شده عقل نداشته اش را به کار بیندازد و در اصل آن چه تکلیفش می پندارد قدری تامل کند. مخلص کلام این که: دوستان دلواپس خودارزشی پندار! اگر حقیقتا از رقبای سیاسی تان به ستوه آمده اید و قصد دارید از ناامیدی مردم نهایت استفاده را ببرید چند صباحی دندان صبر بر جگر سوخته بخایید و آن دهان مبارک را ببندید. تنها چاره شما برای رسیدن به قدرت سکوت است.

۴۱۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1333403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نسخه پیچ IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    43 32
    آقای موسوی مردم از خیانت و فساد و ناکارآمدی بیشتر سرخورده هستند تا از جناح های متبوع و غیر متبوع جنابعالی !!!! بی جهت نسخه نپیچید . برای اکثریت مردم هیچ توفیری بین اصولگرایان و اصلاح طلبان نیست و از حاشیه های این جناحین مثل من و شما خبری ندارند . امیدی هم که برای دستگاه قضایی در بین مردم ایجاد شده بود با یک تصمیم شبانه بنزینی صدمه دید . آقای موسوی قسم میخورم اگر افرادی مثل من و شما دست از سر این مردم بردارند و حضور و نفوذ سلبریتی ها و امثال اینها مردم را تحریک نکند این ملت عاقل می داند چکار باید بکند .
  • RO ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    19 10
    اینطور هم نیست
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    44 6
    آخر انها عقلی در سر ندارند پس به ناچار برای خود نمایی دهان گشادشان را گشادتر باز می کنتد
  • .... IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    36 9
    دقیقا سید .... اینها فقط و فقط هارت و پورت دارند ....اینها جاهلان دوران خود و تاریخ اند که ایندگان نفرینشان میکنند... اینها گدایان گذشته و ثروتمندان حال هستند که معلوم نیست با کدام رانت و دسیسه و قدرت این ثروت باد آورده را بدست آورده اند و کسی را جرات تحقیق و رویاروی با اینها نیست که انگ ضد انقلاب و وصله اغتشاشگر به نافش میبندند
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    22 0
    این نیز بگذرد فقط ای کاش تا این حد دردناک و رنج آور نبود. له شدیم
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
      5 13
      نا امید نباشید . به لطف خدا این دوران رنج و سختیها بالاخره با پیروزی به پایان میرسد . با چند کلمه و عبارت سیاست زدگانه آقای موسوی احساس تنفر به حال و آینده نداشته باشید . کسیکه ناامید هست و ناامید می کند جز ......... چه کسی می تواند باشد . دشمنان داخلی و خارجی ما له شدنی هستند نه ما ان شاالله .
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    11 1
    نه سیدجان،در این که مردم ما فرهنگ مطالبه گری رو بلد نیستن و سو استفاده افرادی که رسانه دارند و قلم بدستان مزدور از نداشتن تحلیل سیاسی مردم کشورم باعث شده روز به روز از آرمان ها و رفاه شون دورتر بشن شک نیست،دموکراسی برای مردمی که دوست رو از دشمن تشخیص نمیدن سمه
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    0 0
    ببم جان از بزدلي ازدحام ميكند كانديدا انتخاب كنند وگرنه ادم شجاع كه اينگونه گول نمي خوره
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    13 6
    خواستم به نویسنده محترم بگم اشتباهی جای کلمه من یا ما از مردم استفاده نکنید ، تنها شما مردم نیستید.
  • شمس تبریزی IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
    4 13
    سلام بر سید عزیز. به نظرتون بصیربودن خدا بر کلیم بودنش سبقت گرفته یا کلیم بودنش بر بصیر بودن؟ از نظر حقیر، بصیر بودن بر کلیم بودن تقدم داره چرا که بصیر از صفات ذات است و کلیم از صفات فعل خداوندی. این را در رابطه با تیتر مطلب شما عرض کردم. چون فرمودید دهانتان را ببندید، دیدم مطلب تان ناتمام است. شما امر کردید به اینکه کلیم نباشیم اما فراموش کردید که بفرمایید بصیر باشیم. خوب است که از خدا بیاموزیم. خدا به همان دلیلی که پیشتر به عرض حضرتعالی رسید، بصیر بود پیش از اینکه کلیم باشد
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
    4 0
    ‎جانا سخن از زبان ما می گویی. در تاریخ روزنامه نگاری در دنیا حتی در کشورهایی که مطبوعات کاملا مستقل هستند، منافع ملی کشورشان را قمار نمی کنند. ‎بشدت مشمئز کننده بود تیتر روزنامه ای که داعیه حفاظت از اصل نظام را دار در زمانی که منتخب مردمش در کشور دیگری مهمان است، میزبان را چنین به سخره بگیرد(خربزه آبه) ونخست وزیر ژاپن را از ایران و ایرانی متنفر کند. ‎یا آقای دکترینال که حتی دیپلم نگرفته رییس جمهور منتخب مردم را مورد هتاکی قرار دهد. ‎براستی مطمئن هستیم که دست پرورده های سیستم های اطلاعاتی دشمن در چنین رده هایی نفوذ نکرده اند. ‎ای کاش رهبری یکبار هم که شده دستور بدهند این طایفه مورد ارزیابی بیشتر قرار گیرند