ضعف فیلم‌نامه‌های بومی ناشی از کم‌کاری هنرمندان است/ ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی

نویسنده و منتقد سینمایی تبریزی عنوان کرد: آذربایجان شرقی در حوزه فیلم نامه نویسی با ضعف هایی مواجه است، البته در این کاستی ها خود ما هنرمندان نیز مقصریم و کم کاری می کنیم.

اکبر شریعت در گفت و گو با خبرآنلاین  در خصوص برگزاری نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی تبریز عنوان کرد: برگزاری این گونه رویدادها برای کهن شهر اولین ها یک نیاز اساسی به شمار می رود که باید پیش از این اجرایی می شد.
وی تاکید کرد: امیدواریم جشنواره فیلم نامه نویسی تداوم داشته و هر ساله یک گام پیش تر از سال قبلی بردارد و به سمت موفقیت حرکت کنند.
شریعت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با برگزاری نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی عده ای از هنرمندان پای کار آمدند، ادامه داد: این رویداد منجربه کشف استعدادهای نو در حوزه فیلم نامه نویسی شد، از سوی دیگر جشنواره فیلم نامه نویسی باعث شد با یک سری از هنرمندانی که نامشان را نشنیده بودیم آشنا شویم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با ضعف فیلم نامه نویسی در تبریز ابراز کرد: یکی از عمده ترین مشکلات سینمای ایران فیلم نامه است و هنرمندان بسیاری با مشکلات این حوزه دست و پنجه نرم می کند.
نویسنده و منتقد سینمایی تبریزی در ادامه ابراز کرد: استان ما هم در حوزه فیلم نامه نویسی با ضعف هایی مواجه است، البته در این ضعف ها خود ما هنرمندان نیز مقصریم و کم کاری می کنیم.
شریعت برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه فیلم نامه نویسی را ضروری دانست و گفت: باید کلاس های آموزشی بیشتری برای هنرمندان در نظر گرفته شود، اینگونه برنامه ها فیلم نامه نویسی را قوت می بخشد.
 وی اذعان داشت: نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی تبریز در ۴ بخش آزاد، اقتباسی، ویژه و مقاله بود که در زمینه فیلم نامه اثرهای فاخر بسیاری را مشاهده کردم اما جای بسی تاسف است که در حوزه مقاله، تحقیق و پژوهش آنچنانی به دبیرخانه نرسیده بود.
شریعت در پایان خاطرنشان کرد: فکر می کنم در زمینه مقاله باید کارگاه های تحقیق و پژوهش برگزار شود تا از این پس در این حوزه نیز آثار فاخر بیشتری را شاهد باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1336917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =