۱۲ نفر
۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
لازم نیست هر سوالی را پاسخ بدهیم

اساسا بسیاری از سوالات در روابط عاطفی و اجتماعی هیچ پاسخی ندارد و یا لا اقل برای فردی که پرسش می کند، پاسخی به درد بخور ندارد.

این مجموعه سوالات که در طول روز ممکن است بسیار سراغ ما بیایند تنها می تواند باعث بروز ناراحتی و رنجش پرسش شونده شود، سوال کننده می تواند از نزدیکان عاطفی، دوستان و یا همکاران ما باشند که به هر حال ناراحت شدن آنها بسیار آزرده کنند خواهد بود. چنین پرسشهایی عموما یا فایده ای ندارند و یا توانایی حل مشکلی از ما را. یادمان باشد پرسیدن این سوالها به راحتی باعث آزار پرسش شونده می شود. دقت کنید که به راحتی نزدیکان را با این پرسشهای ممنوعه ناراحت نکنید.

روند ادامه دار این پرسشها سبب ایجاد سناریوهای مختلف روانی می شود و به راحتی می تواند باعث "شکستگی بیسکوییت"های شما شود. در اصطلاح عامیانه به این موارد "کلید زدن" می گویند که می تواند به راحتی اوقات خوش ما را به تلخی مدت داری تبدیل کند باید یاد بگیریم که اسیر این بازی زشت نشویم و با پاره کردن نخهایی که دور ما می بافند خود را خلاص کنیم. گاهی اوقات فرد خود نمی داند که دارد با روح و روان ما بواسطه ی این سوالها بازی می کند اما می توانیم با تشخیص به موقع خود را رها کنیم و در این بازی باخت باخت، لااقل آزرده نشویم.

دقت کنید گاهی فردی که سوال می کند بواسطه ی حافظه ی بلند مدت می تواند پاسخهای گذشته ی ما را نیز مدام کنترل کند و سر این قصه را با ما به راحتی بگیرد و ببرد و مدام ما را با برخی دروغهایی که برای خلاصی خود گفته ایم مخوش و مضطرب کند. یادمان باشد ملاک داشتن حال خوب است و این بازی نکردن ها رمز تداوم حال خوب خواهد بود. بسیار حایز اهمیت خواهد بود که بدانیم نزدیکی عاطفی هم، ما را مجاز به این نمی کند که "سوالات ممنوعه" بپرسیم.

از بهترین راهای خلاصی از شر اینگونه پرسش کنندگان "محدود سازی" آنهاست به این معنا که به راحتی می توانید با توجه به فردی دیگر و یا مشغول شدن به تلفن همراه و بازی کردن و یا طرح سوالی جدی تر در پاسخ به او از مهلکه نجات پیدا کنید ولی یادتان باشد که همیشه فرد سوال کننده بخاطر سونیت این رفتار را بروز نمی دهد بلکه ممکن است از سر دلسوزی و یا کمک به شما چنین مواردی را مورد پرسش قرار دهد. اما باید برای جلوگیری از تخریب خود، اگر مجبور به پاسخ شدید همیشه حقیقت را بگویید تا ذهنتان آرام گیرد. یکی از بهترین روشهای کنترلی اینست که به راحتی نشان بدهید یا بیان کنید که حاضر به پاسخ نیستید. "شفافیت" رمز داشتن حال خوب است. اگر خجالت بکشید به راحتی در دام افتاده اید. همچنین می توانید پاسخهای کلی بدهید و خود را نجات دهید.

توصیه می شود همواره مرزهای خود را با دیگران اولویت بندی کنید یادتان باشد بسیاری از افراد زندگی شما مثل والدین و همسر و فرزندان قابل حذف شدن نیستند اما تکلیف آنها را با خود ضمن رعایت احترام و آرامش مشخص کنید این رمز پیروزی شما و نشکستن بیسکوییت های شماست تا مدام حال خوب خود را حفظ و تجربه کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =