قلعه‌ ای شگفت انگیز در شرق ایران که انگار از قصه ها بیرون آمده! +تصاویر

در استان خراسان جنوبی و در شهر سربیشه، باغ و عمارتی قرار دارد که ویژگی‌های معماری آن متعلق به معماری اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی است. این بنا در ۳۰ کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.

در بخش ایرانگردی امروز قصد داریم به قلعه مود سری بزنیم، پس همراهمان باشید.

باغ و قلعه مود در روستای مود با مساحت ۶۰۲۷۰ متر مربع دارای یک حصار و بیست برج مدور است که با فاصله های مشخصی در حصار باغ قرار دارند. علاوه بر این برجها یک خندق به عرض تقریباً ۱۰ متر دور تا دور حصار حفر شده که دفاع از قلعه را آسانتر می‌کرده است.

در ساخت حصار و برج‌ های باغ قلعه مود از خشت و چینه استفاده شده است که حد فاصل آن چند رج آجر کار شده تا سبب افزایش استحکام حصار و برج‌ ها شود. بنای عمارت تزئیناتی شامل قرنیزهای گچی که البته به عنوان سر ستون نیز محسوب می‌ شود، به چشم می‌خورد. ورودی بنا یک ایوان با دو ستون قطور چهار ضلعی است. بر روی دیوارها و طاق‌نماهای ایوان عمارت تزئینات بسیار هنرمندانه‌ی نقاشی روی گچ با نقوش اسلیمی و گل و بوته و نقش پرندگان دیده می‌شود. عمارت اصلی در شمال باغ و در دو طبقه ساخته شده و طبقه همکف آن با تعدادی اتاق و راهرو به عنوان فضاهای خدماتی و انبار استفاده می شده و هیچگونه تزیینی ندارد. در ادامه، تصاویر دیگری از این قلعه را باهم تماشا می‌کنیم. آیا تا به حال به بازدید از آن رفته‌اید؟

منبع : لست سکند

۲۱۲۱ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1344836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =