راهنمای سفر ارزان به استانبول +تصاویر

شهر زیبا و تاریخی استانبول ساختمان های تاریخی فوق العاده ، بازارها ، پارک ها و جاذبه های دیدنی بسیار زیبایی دارد. این شهر تاریخی و زیبا سالیانه میزبان تعداد بسیار زیادی از ایرانیان است و به دلیلی نزدیکی مصافت و فرهنگی و سهولت رفت و آمد انتخاب بسیاری از ما برای سفر های تفریحی و کوتاه مدت است.در ‏این مطلب قصد داریم به چندین اثر مهم ، تاریخی و گردشگری شهر استانبول اشاره کنیم که شاید با برخی از آنها آشنا باشید و برخی نیز برای شما تازگی داشته باشند.

همچنین میتوانید جهت مشاهده تور های استانبول اینجا ، جهت خرید آنلاین بلیط هواپیما استانبول اینجا و جهت رزرواسیون آنلاین هتل های استانبول اینجا کلیک کنید.‏‏‏ ‏‏ با لست سکند همراه باشید تا برخی از جاهای دیدنی استانبول را که بر اساس نظرات و نقد و بررسی های کاربران لست سکند و لست گرام  امتیاز بالایی را کسب کرده اند به شما معرفی کنیم.

برترین  جاذبه‌های گردشگری و توریستی استانبول

1.خیابان استقلال استانبول(امتیاز 4.7 از 5)

خیابانی معروف در قسمت اروپایی شهر استانبول در بخش بی‌اوغلو است. این خیابان به طول تقریبی ۳ کیلومتر محل کافه‌ها، رستوران‌ها، بوتیک‌ها و مرکز خرید است و تقریباً در تمام ساعات شبانه روز مملو از جمعیت است. خیابان استقلال مکانی بود که مقامات، روشنفکران و افراد متمول اغلب در آن وقت گذرانی می‌کرده‌اند. معماری این منطقه با توجه به حضور اروپایی‌ها به‌شدت تحت تاثیر معماری غربی قرارگرفته است.

2.کاخ دولماباغچه (امتیاز 4.8 از 5)

کاخ دولماباغچه (دلمه‌ باغچه نیز متداول است) به‌عنوان خانه پادشاهان عثمانی استفاده می‌شده است. ساخت کاخ به دستور سلطان عبدالمجید یکم (Sultan Abdülmecid) و در سال 1856 به اتمام رسیده و تا سال 1922 به‌عنوان مرکز اداری امپراتوری عثمانی استفاده می‌شده است. سبک معماری کاخ، ترکیبی از سبک‌های باروک (Baroque)، روکوکو (Rococo)، نئوکلاسیک (Neoclassical) و عثمانی مدرن (modern Ottoman) است و در ساخت آن از تجملات بسیاری استفاده‌شده است.

3.تنگه بسفر (امتیاز 4.8 از 5)

بسفر تنگه‌ای در کشور ترکیه است که دو دریای سیاه و مرمره را به یکدیگر متصل می‌کند. این تنگه همان جایی‌ است که کشور ترکیه را به دو  بخش آسیایی و اروپایی تقسیم کرده‌است. در این تنگه قایق و کشتی‌سواری رواج زیادی دارد و از محبوبترین اماکن گردشگری در شهر استانبول به شمار می‌آید.

4.برج گالاتا (امتیاز 4.7 از 5)

در زمان امپراتوری بیزانس تجارت پارچه و مواد غذایی از طریق جاده ابریشم با بندر قسطنطنیه (استانبول امروزی) صورت می‌گرفت. معمولا وظیفه این تجارت با اهالی جنوا و ونیز بود. بعد از فتح استانبول به دست امپراتوری عثمانی تجارت به همان روند قبل ادامه یافت. جنوایی‌ها نسبت به ونیزی‌ها نقش بیشتری در تجارت داشتند و به همین دلیل بناهایی مانند برج گالاتا را در محله بی‌اوغلو احداث کردند. برج گالاتا امروزه به موزه تبدیل‌شده است.

5.مسجد سلیمانیه (امتیاز 4.8 از 5)

مسجد سلیمانیه در استانبول از مسجدهای مهم این شهر است که در سال‌های ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷ ساخته شده است.این مسجد دومین مسجد بزرگ شهر استانبول محسوب می‌شود که یکی از نمادهای این شهر نیز می‌باشد. مسجد سلیمانیه را معمار بزرگ عثمانی خواجه معمار سنان آغا به‌دستور پادشاه عثمانی سلطان سلیمان اول طراحی کرده است.

6.محله اورتاکوی (امتیاز 4.8 از 5)

محله اورتاکوی استانبول که مسجد زیبا و مشهور اورتاکوی هم در آن واقع شده است، محله ای قدیمی در منطقه بشیکتاش استانبول است. ساحل زیبای این محله در قسمت اروپایی شهر قرار گرفته است و قسمتی از ساختمان ها و بناهای قدیمی آن هنوز پابرجا هستند.

7.جزیره بویوک آدا (امتیاز 4.6 از 5)

اگر به دنبال آرامشی دور از شلوغی‌های شهر هستید و قصد دارید عکس‌های متفاوتی بگیرید، بویوک آدا مقصدی جذاب برای شما محسوب می‌شود. این جزیره از بین جزایر پرنسس، بزرگ‌ترین جزیره است. می‌توانید در طبیعت آزاد و خیابان‌های باریک بویوک آدا قدم بزنید، از مناظر لذت ببرید و تصاویری زیبا از این مناظر توسط دوربینتان ثبت کنید. همچنین خانه‌های چوبی بسیار زیبایی در این جزیره وجود دارد. اگر به قسمت‌های مرتفع‌تر این جزیره بروید می‌توانید چشم‌انداز زیبای جزایر پرنسس و دریای مرمره را نیز ثبت کنید.

8.اسکله امینونو (امتیاز 5 از 5)

امینونو در واقع محله ای قدیمی در شهر استانبول است که معمولان گردشگران پس از بازدید از میدان تقسیم به بازدید آن می‌روند. این منطقه که جنبه تاریخی مهمی دارد در مجاورت خلیج گلدن هورن قرار گرفته است و مرکز ترابری مهمی محسوب می‌شده است. همچنین امروزه گردشگران میتوانند از این اسکله سوار بر کشتی شوند و از گردش دریایی لذت ببرند.

9.آکواریوم استانبول (امتیاز 4.7 از 5)

آکواریوم استانبول در سال 2011 میلادی در فلوریا در جنوب غربی استانبول بازگشایی شده است . این آکواریوم به دلیل تعداد بالای گونه‌های جانوارن آبی (حدود 1500 گونه) جزء شناخته‌شده‌ترین آکواریوم‌های دنیا محسوب می‌شود. همچنین در این آکواریوم 2 سینمای 5 بعدی نیز تدارک دیده شده است.

10.ایاصوفیه (امتیاز 4.6 از 5)

اَیا صوفیه در ابتدا به‌عنوان یک بازیلیکا (Basilica، به کلیساهای مهم و بزرگِ صلیبی‌شکل می‌گویند) ارتدکس یونانی ساخته شد. همچنین این مکان قبل از اینکه به موزه تبدیل شود، کاربری مسجد داشته است. ایا صوفیه سال 532 میلادی بناشده است و زمان ساخت به‌عنوان بزرگ‌ترین کلیسای جهان شناخته می‌شده است. همچنین امروزه موزه اَیا صوفیه یکی از زیباترین و برجسته‌ترین ساختمان‌های ترکیه شناخته می‌شود.

11.محله سلطان احمد (امتیاز 4.8 از 5)

محله سلطان احمد را قلب استانبول قدیم می‌دانند، جایی که مجموعه‌ای از هنر و معماری در خیابان‌های پر پیچ و خم آن قرار گرفته‌اند. در بخش شرقی شهر قدیمی، قصر توپکاپی قرار گرفته است، قصری که در واقع مرکز حکومت عثمانی و محل اقامت تمام شاه‌های این سلسله برای قرن‌ها بوده است.

12.مناطق تاریخی استانبول (امتیاز 4.9 از 5)

گروهی از مکان ها و بناهای تاریخی در منطقه فاتح شهر استانبول را مناطق تاریخی استانبول می‌گویند. این مناطق در سال 1985 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت جهانی شده‌اند. از جمله این مکان‌های تاریخی می‌توان به ایاصوفیه، کاخه توپکاپی و  مسجد سلطان احمد اشاره کرد.

13.ببک (امتیاز 5 از 5)

پارک ببک در سواحل بسفر واقع شده و در سال 1908 میلادی پس از اعلام قوانین دوره دوم مشروطه به روی عموم باز شده است. این پارک توسط یک تیم به رهبری معمار ایتالیایی ارماننو کاساسکو (Ermanno Casasco) و در سال 2008 مورد بازسازی قرار گرفته است.

14.کاخ توپکاپی(امتیاز 4.6 از 5)

این کاخ در اصل خانه اصلی نسل سلطان ها بوده است. کاخ بزرگی که تعداد زیادی سلول، اتاق و حرمسرا دارد. کاخ توپکاپی نمونه ‏ای زیبا و دیدنی از معماری اسلامی است که امروزه به‌عنوان موزه برای بازدید عموم مورد استفاده قرار گرفته است. در این کاخ می توانید ‏تاریخ و فرهنگ ترکیه و سلطان هایش را مشاهده کنید.

15.موزه راحمی ام کوچ (امتیاز 5 از 5)

موزه‌ی راحمی کوچ که با نام کارخانه‌ی راحمی کوچ نیز از آن یاد می‌شود از بزرگترین موزه‌های استانبول است. از مزایای این مکان می‌توان به دسترسی آسان اشاره کرد. همچنین ساختمان‌های متعددی دارد که بازدید از هریک از آنها جالب خواهد بود. انواع وسایل نقلیه‌ی عمومی اعم از هواپیما و اتومبیل‌های قدیمی را می‌توانید در موزه‌ راحمی کوچ تماشا کنید.

16.پل بسفر(امتیاز 4.8 از 5)

پل بسفر؛ پلی است در استانبول که روی تنگه بسفر احداث شده‌است و قسمت آسیاییِ استانبول را به قسمت اروپاییِ این شهر متصل می‌کند. این پل که بصورت معلق و از جنس فولاد است، ۱۱۵۰ متر طول، ۳۹ متر عرض و ۱۰۵ متر ارتفاع دارد. فاصله سطح آب تا زیر پل ۶۴ متر است. ساخت این پل در سال ۱۹۷۰ شروع شد و در تاریخ ۳۰ اکتبر ۱۹۷۳ افتتاح شد.

17.بازار ادویه استانبول(امتیاز4.6 از 5)

این بازار در واقع یکی از بزرگترین بازارهای شهر استانبول به شمار می آید. بازار ادویه در منطقه فاتح و امینونو واقع شده است و پس از بازار بزرگ استانبول معروف ترین بازار سر پوشیده و تاریخی شهر محسوب می شود. هنگام ورود به این بازار با عطرها و رنگ های بسیار متنوعی رو به رو میشوید.

18.فروشگاه ایکیا استانبول(امتیاز 5 از 5)

در فروشگاه ایکیا در استانبول تمام لوازم خانه و آشپزخانه را می‌توانید در دسترس داشته باشید. این فروشگاه بین المللی (با اصلیتی سوئدی) در بیش از 40 کشور دنیا شعبه دارد و 2 شعبه نیز در دو قسمت آسیایی و اروپایی استانبول دارد. دسترسی به فروشگاه ایکیا با استفاده از اتوبوسو مترو امکان پذیر می باشد.

19.کلیسای سنت آنتونی آو پادوا (امتیاز 4.5 از 5)

این کلیسا به نام های کلیسای سنت آنتوان مقدس یا سنت آنتونی آو پادوا شناخته می شود و بزرگترین کلیسای کاتولیک رومی در استانبول به شمار می آید. کلیسای سنت آنتونی آو پادوا در منطقه بی اغلو، خیابان استقلال واقع شده است. این کلیسا به در ۱۹۱۲ برای مسیحیان ایتالیایی ساخته شده بود.

20.استانبول جواهر مال (امتیاز 4.5 از 5)

جواهر مال که برخی آن را با نام مرکز خرید جواهر می‌شناسند در شهر استانبول قرار دارد. این مرکز خرید از 6 طبقه ساخته شده است و کالاهایی چون پوشاک، لوازم صوتی و تصویری، ساعت و عینک را می‌توانید از آن تهیه کنید. از یاد نبرید که جواهر مال فقط مختص خرید نیست، بلکه رستوران‌های گوناگونش فرصتی فوق‌العاده را برای شکم‌گردی فراهم کرده‌اند. اینجا در سال 2005 افتتاح شد و از آن زمان جزو پرطرفدارترین مراکز خرید شهر به شمار می‌آید.

شما تا به حال به استانبول سفر کرده‌اید؟اگر اینطور است،به نظر شما کدام جاذبه این شهر رویایی جایش در این فهرست خالی است؟

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1344849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =