پوستر دومین جشنواره استانی تئاتر ماه- وتار رونمایی شد

با حضورفرماندار شهرستان بیجار و جمعی از هنرمندان از پوستر دومین جشنواره استانی تئاتر ماه – وتار در محل حوزه هنری این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی اکبر ورمقانی در این مراسم اظهار داشت: شهرستان بیجار دارای ظرفیت پنهان و آشکار هنری غنی بوده که در چند سال اخیر با حمایت از علاقمندان این حوزه، این استعدادها شکوفا و به جامعه معرفی گردیده است.

وی افزود: حمایت از بخش هنر وفرهنگ دارای آثار بسیار مهمی است که موثر ترین و مهم ترین دستاورد آن در کنار افتخار آفرینی و نام آوری در سطح استان و کشور، کاهش چشم گیر آسیب های اجتماعی است.

فرماندار بیجار با تجلیل و قدردانی از حوزه هنری استان در قراردادن دبیرخانه دائمی این جشنواره در بیجار یادآور شد: دومین جشنواره تئاتر ماه برای دومین سال متوالی در بیجار برگزار می شود که مطالبه مردم و مسوولین شهرستانی، برگزاری هرچه باشکوه تر، پویا تر و غنی تر این جشنواره است.

ورمقانی تصریح کرد: اقداماتی در خصوص تخصیص اعتبارات لازم برای برگزاری این جشنواره صورت پذیرفته است و با پیگیری های مسوولین، امیدواریم دغدغه ایی در خصوص هزینه های این جشنواره مهم در سطح شهرستان بوجود نیاید.

وی با اشاره به راهیابی گروه نمایشی چرک نویس بیجار به جشنواره فجر امسال گفت: در استان کردستان سه گروه نمایشی برای ورود به جشنواره فجر معرفی شدند که در نهایت با تایید داوران، گروه نمایشی چرک نویس به نمایندگی از استان کردستان در این جشنواره حضور پیدا کرده است.

معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نیز در این آیین گفت: حوزه هنری استان کرستان در راستای حمایت و تقویت فرهنگ و هنر کردستان، ۱۴ عنوان جلد کتاب به قلم نویسندگان فاخر کرد در زیر چاپ و انتشار دارد که از این تعداد، ۲ عنوان کتاب نوشته ۲ نفر از نویسندگان بیجاری است.

آرمان نصرالهی تاکید کرد: جشنواره فجر به صورت همزمان در پردریس سینمایی بهمن سنندج با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان از ۱۳ بهمن ماه  برگزار می شود و امیدواریم با هماهنگی های صورت گرفته، امکان پخش همزمان این جشنواره در سینما آزادی بیجار هم فراهم گردد که در صورت تایید آن اطلاع رسانی می‌شود.

وی یاد آور شد: دومین جشنواره استانی تئاتر ماه- وتار دهه سوم اسفندماه امسال و با دبیری هنرمند این دیار "امید اکبر" برگزار خواهد شد که اعلام زمان دقیق آن بستگی به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

معاون فرهنگی حوزه هنری استان کردستان تاکید کرد: با توجه به برگزاری موفق دوره اول جشنواره در بیجار و براساس سیاست های حوزه هنری در توجه به هنر شهرستان ها دبیرخانه دائمی این جشنواره در بیجار مستقر گردید و ان شاء ا... در این دوره نیز همچون دوره گذشته با حمایت مسئولین استانی و شهرستان شاهد برگزاری جشنواره ای در خور شأن وجایگاه هنری این شهرستان باشیم.

وی در خصوص آثار ارسال شده به جشنواره دوم وتار نیز گفت: در مجموع ۲۵ اثر نمایشاامه ای از سراسر استان آمادگی خود را جهت حضور در این جشنواره اعلام کرده اند که از این تعداد ۴ اثر متعلق به هنرمندان شهرستان بیجار است.

نصراللهی اظهار داشت: خروجی این جشنواره به جشنواره تئاتر ماه معرفی خواهد شد و اجرای عمومی سایر نمایش های اجرا شده در جشنواره وتار هم در تهران اکران می‌شود.

در ادامه این آیین از پوستر جشنواره تئاتر استانی وتار توسط فرماندار، معاون فرهنگی حوزه هنری استان کردستان و هنرمندان دیار گروس رونمایی و امضاء شد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج، مرکز استان کردستان قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =