کتاب‌هایی درباره شخصیت و زندگی حضرت زهرا(س)

ایسنا نوشت: حاج شیخ عباس قمی، علی شریعتی، سید جعفر شهیدی، آیت الله مکارم شیرازی، سیدمهدی شجاعی،شهید دستغیب و امام موسی صدر تنها تعداد اندکی از انبوه نویسندگانی هستند که درباره حضرت فاطمه زهرا (س) نوشته‌اند. هر نویسنده‌ای که در زمینه معارف فاطمی قلم به ‌دست گرفته است با توجه به توان وعلاقه‌ای که داشته به موضوع خاصی از ویژگی‌ها و ابعاد شخصیت این الگوی کامل الهی پرداخته است.

در بخشی از این گزارش به معرفی بخشی از کتاب‌هایی که در مورد حضرت زهرا(س) نوشته شده و در آن به بخشی از صفات یا ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری حضرت اشاره شده می‌پردازیم چرا که با مطالعه این کتاب‌های بیشتر می‌توانیم با ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) آشنا و در زندگی امروز از آن بهره ببریم.

کتاب «زندگانی فاطمه زهرا (س) » نوشته سید جعفر شهیدی

شهیدی اثر خویش را با عنوان زندگانی فاطمه زهرا (س) تحلیلی از چند حادثه شگفت می‌داند که قرن‌ها پیش از زمان ما رخ داده است؛ اما اگر قهرمانان این حادثه‌ها را از حادثه‌ها جدا کنیم، خواهیم دید آن حادثه‌ها در طول تاریخ حتی در زمان ما نیز در گوشه‌ای از جهان رخ داده است و می‌دهد.

کتاب زهرا(س)، فصلی از کتاب رسالت، نوشته امام موسی صدر

این کتاب ترجمه علی حجتی کرمانی است. امام موسی صدر یکی از پویندگان راه شناخت دختر پیامبر(ص) است و این کتاب قسمت‌هایی از ره‌آورد اوست، از سیر و سفری که توفیق تماشای شکوه و جمال حضرت فاطمه را یافته است.

زندگانی حضرت فاطمه (ع)، برگزیده منتهی الامال، حاج شیخ عباس قمی، دفتر نشر برگزیده

این کتاب در سه فصل است؛ فصل اول: ولادت با سعادت حضرت فاطمه(ع)، فصل دوم: اسمی و القاب شریفه حضرت فاطمه(ع) و نماز توسل به حضرت فاطمه(ع) و فصل سوم: وفات و وصیت‌های حضرت فاطمه(ع)

فاطمه فاطمه است/ علی شریعتی

یک متن ادبی پر از حس و حال. دکتر علی شریعتی در مقام یک شیعه علوی کوشیده است که بسراید فاطمه بودن فاطمه را!

زندگانی فاطمه الزهرا(س)، ناصر مکارم شیرازی، نشر محبان فاطمه

کتابی ارزشمند که صحیح‌ترین و معتبرترین اقوال تاریخی را نقل کرده است.

کشتی پهلو گرفته، سید مهدی شجاعی، نشر نیستان

از این کتاب تاکنون بیش از دویست هزار نسخه به فروش رفته است. یک متن ادبی و روحانی از سید مهدی شجاعی؛ که در عین استناد به منابع درجه یک، از اتقان در روایتگری برخوردار است. خیلی‌ها معتقدند که "کشتی پهلو گرفته " شاهکار شجاعی است.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =