جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کامیاران برگزار شد

فرماندار شهرستان کامیاران گفت: توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی از ضروریات جامعه است و باید در این راستا فعالیت های اثرگذار و کاربردی صورت پذیرد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، مسعود الماسی در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کامیاران اظهار داشت: توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی از ضروریات جامعه است و باید در این راستا فعالیت های اثرگذار و کاربردی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه شهرستان کامیاران ظرفیت تبدیل شدن به شهرستان کتاب را دارد، تصریح کرد: نیل به این هدف در گرو تلاش مسئولان و متولیان امر و همچنین همراهی مردم است که دور از دسترس نیست.

فرماندار شهرستان کامیاران بر لزوم تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: این امر سبب ایجاد انگیزه و همچنین الگوسازی در جامعه می شود و نتیجه آن ارتقای شاخص های فرهنگی است.

الماسی با اشاره به اینکه شهرداری ها موظف به حمایت از کتابخانه های عمومی هستند، افزود: شهرداری ها باید با پرداخت نیم درصد در موعد مقرر مطابق قانون وظایف خود را در قبال این نهاد فرهنگی به خوبی انجام دهند.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر، اضافه کرد: نهادهای فرهنگی باید در این ایام برنامه های ویژه ای به منظور ترویج و تبیلغ هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی تدارک ببینند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: برگزاری جلسات انجمن در کتابخانه های عمومی حرکت موثری است و مسئولان و اعضای انجمن با وضعیت کتابخانه ها ببیشتر آشنا می شوند.

محمد عبدالملکی خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر مسئولان دستگاه های فرهنگی در برگزاری برنامه ها شد و گفت: این امر سبب ارتقای سطح کیفی خدمت رسانی و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتر بر جامعه می شود.

وی با اشاره به حمایت از نویسندگان و ناشران بومی در کتابخانه های عمومی، عنوان کرد: این حمایت تنها شامل خرید و توزیع کتاب نمی شود بلکه بسترسازی برای رونمایی از کتاب و همچنین نقد و بررسی اثر نیز می تواند در این قالب قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان تجلیل از نویسندگان بومی را امری مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری این برنامه در شهرستان کامیاران و سایر شهرستان ها ضروری است و مسئولان نیز باید از برگزاری آن حمایت کنند.

گفتنی است؛ شهرستان کامیاران دارای ۹ باب کتابخانه عمومی نهادی است که از این تعداد چهار باب شهری و پنج باب دیگر روستایی است و ۶ هزار و ۸۲۷ نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =