۱ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
آمریکا از موضع گیری لبنان عصبانی است

تسنیم نوشت: یک روزنامه لبنانی فاش کرد که آمریکا از موضع رسمی لبنان در رابطه با طرح سازش تحمیلی در خاورمیانه، موسوم به «معامله قرن»، ناراضی است.

به گزارش روزنامه «الجمهوریه»،به نقل از منابعی نوشت، «ناصیف حتی» وزیر خارجه لبنان در نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب، که در سطح وزیران خارجه در قاهره برگزار خواهد شد، مشارکت می‌کند.

منابع مذکور با اشاره به نارضایتی آمریکا از واکنش‌ها در محکومیت «معامله قرن»، اعلام کردند که واشنگتن اشاراتی با این مفهوم به لبنان از طریق برخی کانال‌ها داده است.

منابع مذکور تأکید کردند، موضع لبنان در این خصوص ثابت است و بر پایبندی به تصمیمات اتحادیه عرب، که در سال 2002 در بیروت منعقد شد، تأکید دارد؛ به‌ویژه این‌که با تمام تلاش‌ها با هدف اسکان دادن آوارگان فلسطینی در خارج از سرزمین‌شان مخالفت و بر احترام به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درخصوص قدس و به‌ویژه قطعنامه‌های 242، 465 و 478 تأکید می‌کند.

طرح «معامله قرن» که بندهای اصلی آن سه‌شنبه هشتم بهمن اعلام شد، شامل تشکیل کشور فلسطین به شکل مجمع الجزایری است که پل‌ها و تونل‌هایی بدون فرودگاه و بندر، آن را به هم متصل می‌کند، و پایتخت آن نیز «در بخش‌هایی از قدس شرقی» است و «قدس اشغالی نیز پایتخت غیر قابل تقسیم و بلامنازع اسرائیل می‌شود». این طرح همچنین به خلع سلاح مقاومت در نوار غزه، و مجبور کردن فلسطینی‌ها به مشروعیت دادن به «یهودیت اسرائیل» تصریح می‌کند که این بند، در واقع لغو تلویحی حق بازگشت آوارگان به سرزمین‌شان است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =