اینجا کوچک‌ترین و تمیزترین ایالت بین هفتاد و دو ملت است! +تصاویر واقعی

بدون شک هند یکی از مکان هایی است که جایی خاص در برنامه سفر بسیاری از ایرانی‌ها دارد. البته این کشور شرایط متفاوتی را نسبت به کشورهایی مثل امارات، ترکیه و یا کشور های شرق آسیا دارد و نمی توان آنها را با این کشور مقایسه کرد، ولی مطمئنا این کشور نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

سرزمینی با معابد بسیار زیبا، کاخ های خاص و تفریحات و از همه مهمتر فرهنگی متفاوت که صنعت گردشگری رو به جلویی نیز دارد. شاید همه ما فقط اسم تاج محل را شنیده باشیم و با دیگر نقاط دیدنی هند آشنایی چندانی نداشته باشیم. اما جالب است بدانیم که گوا در هند دارای ساحل های بسیار زیبایی است که در تمام کشورهای آسیایی شناخته شده هستند. در این مطلب لست سکند قصد داریم ضمن معرفی کوتاه گوا، شما را بیشتر با جاذبه های این بندر زیبا و رویایی آشنا کنیم تا هنگام انتخاب تورهای گوا با اطلاعات کاملتری بتوانید از میان تورهای متنوعی که به مقصد گوا برگزار میشود انتخاب خود را انجام دهید. بمبئی هم شهری بسیار مدرن با انواع جاذبه های تفریحی و گردشگری است که پس از آشنایی با گوا، به آن خواهیم پرداخت.

 

گوا

گوا نام شهری بندری و ایالتی در حاشیه جنوب غربی هندوستان است. گوا شامل بندر گوا و شهر گوای کهنه یا شهر قدیمی گوا در فاصله حدوداً ۴۰ کیلومتری آن است. طبیعت گوا با تپه‌های بسیار سبز در کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل‌های فراوان و سایر درختان گرمسیری جلوه بسیار زیبایی دارد. وسیع‌ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند در گوا قرار دارد و این شهر سالانه پذیرای صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است. سواحل پهناور گوا آفتابی درخشان و زیبا دارند. ۴۵۱ سال حکومت پرتغال بر این منطقه، باعث شده است که تمام شهرها و حتی روستاهای گوا فرهنگی خاص داشته باشند.



آشنایی با سواحل و جاذبه های گوا

 

1. ساحل آگوندا

ساحل آگوندا در روستایی با همین نام قرار گرفته است، منظره این ساحل از محیطی آرام و ردیفی از درختان نارگیل در امتداد ساحل تشکیل شده است. آگوندا مقصدی عالی برای استراحت، شنا و حمام آفتاب است. این منطقه در ماه سپتامبر میزبان لاک‌پشت‌های زیتونی می‌شود که برای تخم‌گذاری به ساحل می‌آیند. برای اقامت شبانه نیز در محدوده ساحل کلبه‌های ساحلی در نظر گرفته شده است. 

 

2. ساحل پالولم

ساحل دیگری که 10 کیلومتر دورتر از ساحل آگوندا قرار گرفته است، ساحل پالولم است. البته لازم به ذکر است که ساحل پالولم نسبت به ساحل قبلی بیشتر مورد پسند گردشگران است و البته به همین دلیل نیز گرانتر است. این ساحل در فاصله 2.5 کیلومتری از شهر Chaudi در جنوب گوا قرار گرفته است. ساحل پالولم به نسبت بقیه ساحل های این منطقه از وسعت بیشتری برخوردار است. این ساحل به دلیل قرار گرفتن در موقعیت خاص جغرافیایی، غروب آفتاب بسیار زیبایی دارد.

 

3. ساحل کیولوسیم

و اما ساحل دیگری که در گوا وجود دارد، ساحل کیولوسیم نام دارد. این ساحل نیز در قسمت جنوبی گوا واقع شده است و جزء ساحل های گردشگر پذیر است. رودخانه Sal از جنوب این منطقه می‌گذرد و به دریای عربی می ریزد.

 

4. ساحل های ماندرم و وارکا

ساحل ماندرم در دهکده ساحلی در شمال گوا واقع شده است. این ساحل در حدود 21 کیلومتر از شهر Panaji فاصله دارد. همچنین ساحل وارکا نیز در شهری به همین نام در گوا قرار گرفته است. گردشگران بسیاری از این ساحل استفاده می‌کنند. در این ساحل قایق های چوبی ماهی گیری بسیاری وجود دارد.

 

 

 5. ساحل های بناولیم، اوتوردا و آرامبول

در ادامه آشنایی با سواحل گوا، سری می زنیم به ساحل زیبای بناولیم در نزدیکی شهری Margao که این ساحل نیز در سال 2015 در لیست پیشنهادی تریپ ادوایزر به همراه سواحل اوتوردا و آرامبول در صدر سواحل پیشنهادی قرار داشته است و پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا بوده است. ساحل اوتوردا نیز ساحلی با ماسه‌های سفید است که با شیبی ملایم به دریای عربی سرازیر می‌شود. ساحل اوتوردا به اندازه همسایگانش مشهور نیست اما ساحلی عالی برای شنا و آبتنی است و  گردشگران مخصوص خود را دارد. ساحل آرامبول نیز یک روستای ماهیگیری سنتی است  که تقریبا یک ساعت با فرودگاه بین‌المللی دابولیم درمنطقه پرنم شمال گوآ (هند) فاصله دارد. معمولاً زمستان‌ها بین ماه‌های نوامبر و مارس، این ساحل میزبان گردشگران بین‌المللی زیادی است. همانند دیگر نقاط گوآ فوتبال و کریکت ورزش‌های محبوب مردم این منطقه هستند.

 
6. بازدید از آبشارهای Dudhsagar

آبشار های Dudhsagar ، آبشار های چهار شاخه ای هستند که بر روی رودخانه Mandovi قرار گرفته اند. بر روی این رودخانه ها، مسیر ریلی قطار نیز قرار گرفته است که مسافران آن قطار هنگام عبور از این مکان، خاطرات بی نظیری را ثبت می کنند. همچنین این آبشار ها به عنوان بلندترین آبشارهای هند نیز شناخته می شوند و در حدود 310 متر ارتفاع دارند و عرض آن ها در حدود 30 متر می باشد.

 

7. بازدید از شهر قدیم گوا

گردشگرانی که به تاریخ و بازدید از قسمت های تاریخی علاقه مند هستند می توانند از قسمت تاریخی گوا که به Old Goa(شهر قدیمی گوا) و یا Velha Goa معروف است بازدید کنند. این قسمت در شمال گوا قرار دارد و قدمت بناهای آن تا قرن پانزدهم نیز باز می گردد. این بخش بیشتر مورد تصرف پرتغالی ها بوده است و به همین دلیل معماری هایی به همان سبک در این منطقه دیده می شود. همچنین باید بدانید که این منطقه جزء میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و دارای انواع کلیسا ها و بناهای تاریخی است. از جمله این بناهای معروف می توان به Basilica of Bom Jesus و یا Se Catherdral اشاره کرد.

 

8. بازدید از کلیسای (بانوی ما) Our Lady of the Immaculate Conception

این کلیسای بسیار زیبا در منطقه ی Panjim واقع شده است. این کلیسا نیز دارای معماری پرتغالی است و در سال 1541 میلادی بنا شده است. در اطراف این کلیسا باغ‌های بسیار زیبایی واقع شده اند و نمای زیبایی را بوجود آورده اند. تورهای مختلفی به زبان های انگلیسی و پرتغالی در این کلیسا انجام می‌شود.

 

 

مراکز خرید گوا 

 1.بازار پانجیم

بازار پانجیم جزء بزرگترین و متنوع ترین بازارهای گوا است. این بازار که هم مورد علاقه محلی های ساکن گوا و هم گردشگران است، ترکیبی از غرفه های محلی و فروشگاه های مدرن تر را در اختیار خریداران قرار داده است.با توجه به وسعت این بازار حتما باید زمان کافی را برای گشت و گذار در آن اختصاص دهید تا بتوانید از تنوع بی نظیر این بازار بیشترین بهره را ببرید.

2.کاکولو مال

مرکز خرید کاکولو مال در گوا به عنوانی مرکز خریدی لوکس و مدرن شناخته می‌شود. در فروشگاه های این مرکز خرید انواع و اقسام برندهای درجه یک و معروف عرضه می‌شود. از جمله این برند ها می‌توان به؛ وست‌ساید، تایسوت، رانگلر و نایکی اشاره کرد. همچنین فود کورت این مجموعه برای استراحت و صرف غذا محلی مناسب است.

معروفترین غذای گوا

غذاهای هندی بسیار شناخته شده هستند و در میان شهرهای هند نیز گوا به عنوان شهری خاص شناخته می‌شود. با توجه به اینکه گوا سال ها تحت استعمار پرتغالی ها بوده است تاثیر آن ها در غذاهای گوا بسیار مشهود است. از جمله مشهورترین غذاهای گوا می‌توان به؛ کتلت پائو، دوم پدرو و کتلت مرغ اشاره کرد.

بهترین رستوران های گوا

در ادامه مطلب بهترین رستوران های گوا براساس رتبه بندی سایت تریپ ادوایزر و نقد و بررسی کاربران این سایت ارائه شده است.البته با توجه به اینکه ممکن است هر روز نقد و بررسی جدیدی در این سایت برای هر رستوران ثبت شود، این فهرست امکان تغییرات روزانه نیز دارد. با کلیک بر روی بنر هر رستوران و ورود به صفحه مربوط به آن، می‌توانید از موقعیت جدید هر رستوران در میان بهترین رستوران های گوا آگاه شوید. 

1.چف کانتاندو

راهنمای سفر به گوا و بمبئی، مکان هایی متفاوت و زیبا در هند

رستوران چف کانتاندو که نامش در زبان پرتغالی به معنی سرآشپر است، در گوا غذاهای ایتالیایی، آمریکایی و اسپانیایی ارائه می‌دهد. این رستوران که در ساحل آنجونا واقع شده است غذاهای با کیفیت عالی را در کنار موسیقی لذت بخش برای مشتریانش سرو می‌کند.

2.آماوی بای سامرا

راهنمای سفر به گوا و بمبئی، مکان هایی متفاوت و زیبا در هند

رستوران آماوی بای سامرا غذاهای بین المللی و اروپایی را در گوا ارائه می‌دهد.در این رستوران مشهور، غذاهایی عالی در کنار معماری بسیار زیبا و چشم نواز برای مشتریان ارائه می‌شود.

 

 

بمبئی

بمبئی (مومبای) پایتخت ایالت ماهاراشترا از مهم‌ترین شهرهای کشور هند است. بمبئی در زبان هندی به معنای ساحل خوب است. این نام را استعمارگران پرتغالی برای این شهر انتخاب کرده اند. در سال ۱۹۹۶ نام این شهر به «مومبای» تغییر یافت که نام یکی از خدایان زن هندی است. اما در خارج از هند، این بندر بزرگ همچنان به بمبئی معروف است. بمبئی با وسعتی برابر ۶۰۳ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۱۳٫۳ میلیون نفر (در سال ۲۰۰۶) یکی از چهار شهر بزرگ و پرجمعیت کشور هندوستان است. این شهر در غرب کشور هند و در ساحل دریای عرب واقع شده‌است. بمبئی یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت هندوستان و پایتخت تجاری آن به شمار می‌رود.
 


این شهر در واقع مرکز بانکداری، تجارت، مبادلات مالی، بازرگانی و صنعت کشتی‌سازی هند به شمار می‌رود. تمرکز امور اقتصادی و تجاری در بمبئی پس از استقلال هند نیز ادامه یافته است و بعنوان شاهراه ارتباطی هند با ایران و جهان عرب اهمیت راهبردی خود را حفظ کرده‌است. بندر بمبئی، بزرگترین مرکز تولید پارچه‌های پنبه‌ای و فیلم‌های سینمائی شبه قاره هند است و از این رو به"بالیود" نیز شهرت دارد.

آشنایی با جاذبه های بمبئی

1. پل Bandra Worli Sea Link

این سازه ی با عظمت یکی از جاذبه های شهر بمبئی یا همان مومبای به شمار می رود. نام دیگر این پل Rajiv Gandhi Sea Link است. این پل کابلی بزرگراهی است که قسمت غربی بمبئی را به قسمت Nariman که قسمت تجاری این شهر است، متصل می کند.

 

 

2. بازدید از Gateway of India

این بنای زیبا در دوران حکومت بریتانیایی ها در بمبئی ساخته شده است. این بنا در کنار دریای عربی و منطقه Apollo Bunder در جنوب بمبئی ساخته شده است. این بنا در حدود 26 متر ارتفاع دارد.

 

3. بازدید از شهربازی Adlabs Imagica

شهربازی Adlabs Imagica اولین تم پارک بین المللی و استاندارد هند محسوب می شود که در آن گردشگران لحظات شاد و مفرحی را در کنار خانواده خود تجربه می کنند. این شهربازی واقعا در کلاسی بین المللی و در حد سایر شهربازی های بزرگ بین المللی است و تمامی امکانات هیجان انگیز و تفریحی را در آن فراهم آورده شده است.

 

4. پارک آبی Water Kingdom

در سفر به هند شاید هیچ چیز به اندازه بازدید و تفریح در یک پارک آبی هیجان انگیز نباشد. پارک آبی Water Kingdom تمام آن چیزی است که شما در این سفر به آن احتیاج دارید و به معنای واقعی کلمه به شما خوش خواهد گذشت. این پارک آبی بزرگترین پارک آبی بمبئی است و با توجه به اینکه بمبئی آب و هوای شرجی دارد، لذت رفتن به این پارک آبی فوق العاده خواهد بود.

 

5. بازدید از موزه Mani Bhavan Gandhi

شاید در سفر به هند، بازدید از یک موزه را کم داشته باشید که آن هم در بمبئی جبران خواهد شد. موزه  Mani Bhavan Gandhi در بمبئی محل زندگی مهاتما گاندی را در این شهر نشان می دهد و به شرح وقایع آن روزگاران می پردازد.

 

 

6. بازدید از شهربازی EsselWorld

EsselWorld بزرگترین شهربازی هندوستان است و طرفداران خاص خود را دارد. مردم خود بمبئی طرفدار پرو پا قرص این شهربازی هستند و بیشتر اوقات فراغت خود را در آن می گذرانند. این شهربازی زیرمجموعه های فراوانی دارد و انواع تفریحات و چرخ فلک های مختلف را در اختیار گردشگران قرار داده است.

 

 

7. بازدید از Chhatrapati Shivaji Terminus

بازدید از زیباترین ایستگاه راه آهن هند نیز نباید در سفر به بمبئی فراموش شود. این ایستگاه که در نوع خود و معماری، یک شاهکار حساب می شود، با شیشه های رنگی و ستون های زیبایش و در کناری معماری خاص آن، پذیرای گردشگران بسیاری از جاهای مختلف دنیا است.

 

مراکز خرید بمبئی

1.فینیکس مارکت

فینیکس مارکت به عنوان یکی از  مال های بسیار بزرگ بمبئی در سال 2011 افتتاح شده است. این مرکز مدرن و لوکس با بیش از 300 بابت مغازه و فروشگاه انواع اجناس هندی و بین المللی را برای محلی ها و گردشگران ارائه می‌دهد. مرکز خرید فینیکس مارکت علاوه بر فروشگاه، چندین رستوران و غذاخوری و همچنین 8 سینما و یک محوطه تفریحی را برای علاقه مندان به خرید تدارک دیده است.

2.اینفینیتی

مرکز خرید اینفینیتی یکی از بهترین و جالبترین تجربه های خرید را در اختیار شما قرار می‌دهد.این مرکز خرید به عنوان بزرگترین مرکز خرید غرب بمبئی از چندین فروشگاه، رستوران و سینما تشکیل شده است. از جمله کالاهایی که در این مرکز خرید به فروش می‌رسد می‌توان به پوشاک کودکان و بزرگسالان،جواهرات، کتاب و کفش اشاره کرد. 

معروف ترین غذای بمبئی

تاریخ غذا در بمبئی قدمتی به درازای تاریخ بمبئی و تبدیل شدن آن از یک دهکده ماهیگیری به کلان شهری مدرن دارد. از جمله معروفترین غذاهای بمبئی می‌توان به؛ آکوری، تیفان جنوب هند، باتاتا وادا، واران بهات و ساندوچ بمبئی اشاره کرد.

بهترین رستوران های بمبئی

در ادامه مطلب بهترین رستوران های بمبئی براساس رتبه بندی سایت لست سکند و نقد و بررسی کاربران این سایت ارائه شده است.البته با توجه به اینکه ممکن است هر روز نقد و بررسی جدیدی در این سایت برای هر رستوران ثبت شود، این فهرست امکان تغییرات روزانه نیز دارد. با کلیک بر روی بنر هر رستوران و ورود به صفحه مربوط به آن، می‌توانید از موقعیت جدید هر رستوران در میان بهترین رستوران های بمبئی آگاه شوید. 

1.رستوران بریتانیا و کمپانی

راهنمای سفر به گوا و بمبئی، مکان هایی متفاوت و زیبا در هند

راهنمای سفر به گوا و بمبئی، مکان هایی متفاوت و زیبا در هند

 رستوران معروف بریتانیا در یکی از زیباترین خیابان های جنوب بمبئی قرار گرفته است. صاحب این رستوران به دلیل اصالت پارسی خود غذاهای ایرانی نیز ارائه می‌دهد. مشهورترین غذای این رستوران نیز زرشک پلو است که البته با زرشک پلوی ایرانی کمی متفاوت تر است و در ‏ته بشقاب مقداری مرغ و آب خورشت فراوان پر از ادویه های هندی، و روی آن چلوی سفید همراه با ‏مقداری زرشک، پیاز داغ و بادام هندی قرار می‌دهند.

2.رستوران ساهاکاری بندر

راهنمای سفر به گوا و بمبئی، مکان هایی متفاوت و زیبا در هند

راهنمای سفر به گوا و بمبئی، مکان هایی متفاوت و زیبا در هند

در رستوران ساهاکاری بندر می‌توانید در میان هندی ها غذا بخورید و غذایی به نسبت مناسب و ارزان میل کنید. این رستوران که فاصله کمی با دروازه هند دارد در محل بومی تر بمبئی واقع شده است. البته در این رستوران فقط غذای گیاهی ارائه می‌شود.

 

نظر شما درباره سفر به کشور هفتاد و دو ملت چیست؟ آیا علاقه دارید به شهرهای گوا و بمئی این کشور سفر کنید یا شهری دیگر را می‌پسندید؟

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349058

برچسب‌ها