۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
سیلاب در شهرستان کوهرنگ فروکش کرد

ایرنا نوشت : فرماندار کوهرنگ با اشاره به پایان بارندگی‌ها در این شهرستان، گفت: سطح آب در رودخانه‌های شهرستان فروکش کرد و خطر تداوم سیلاب برطرف شده است.

هوشنگ مصطفوی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش باران طی ۴۸ ساعت گذشته در مرکز شهرستان به ۲۰۰ میلیمتر و در بخش بازفت که کانون سیل شهرستان به شمار می‌رود به۳۳۰ میلیمتر نیز رسید.
وی با اشاره به افزایش دبی آب رودخانه بازفت، تصریح کرد: دبی آب در رودخانه، ۶۰۰ مترمکعب در ثانیه برآورد می‎شود که بی‌سابقه‌ترین سیل در سال‌های گذشته به شمار می‌رود و حتی از سیلاب فروردین امسال نیز سهمگین‌تر بود.
مصطفوی، با اشاره به وارد شدن خسارت‌هایی به زیرساخت‌ها و مزارع کشاورزی شهرستان، اظهار داشت: میزان دقیق این خسارات ظرف ۲ روز آینده بررسی و اعلام می‌شود.
فرماندار شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه تمامی مسیرهای ارتباطی این شهرستان باز است، افزود: تنها مسیر بازفت به اندیکا به سبب زیرآب رفتن جاده مسدود شد که مسافران از محور جایگزین اردل به ایذه و لردگان به ایذه استفاده کنند.
مصطفوی خاطر نشان کرد: رانش و ریزش کوه از دیگر رخدادی شکل گرفته در شهرستان بود که با تلاش راهداران برطرف شد و حادثه جانی به دنبال نداشت.
وی با قدردانی از همکاری بخشداران، دهیاران، مسئولان اجرایی استان و مردم شهرستان،تصریح کرد: با تلاش و همکاری همه جانبه مردم و مسئولان هیچ روستایی دچار خسارت و آسیب نشد و همه روستاییان در سلامت هستند.
به گزارش ایرنا، در پی وقوع سیلاب روز سه‌شنبه در شهرستان کوهرنگ اهالی ۸ روستای این شهرستان خروج اضطراری داده و در مکان امن ساکن شده‌اند.
شهرستان کوهرنگ از مناطق برف‌گیر استان چهارمحال و بختیاری در ۹۰ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

46
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =