از نصیرالملک یکی زیباترین مسجد های ایران چه می دانید؟ +تصاویر

شیراز شهر چهارفصل و گردش است، سفر به شیراز در هر فصلی شما را با جاذبه‌های طبیعت آشتی می‌دهد.

از اردیبهشت تا پاییز خیال انگیزش، بذر وسوسه را در نهان شما می‌کارد! سفر امروز ما در بخش ایرانگردی، سفری پر رمز و راز به زیباترین مسجد ایران، یعنی مسجد نصیرالملک شیراز است که در دل این شهر افسانه‌ای و زیبا قرار داد، پس با ما همراه باشید.

مسجد نصیر الملک از زیباترین مساجد ایران به شمار می‌آید. بازی نور و رنگ آن زیبایی بی‌نظیری را برای هر بیننده‌ای به ارمغان می‌آورد، تماشای شیشه‌های رنگی، طاق‌های بلند و کاشی‌کاری‌های زیبایش، یکی از آرزوهای هر گردشگری است. مسجد نصیرالملک از نظر کاشیکاری ارزنده‌ترین مسجد ایران و از دیدگاه ساختمان سازی به ویژه کاشیکاری و مقرنس بی همتا است، تا جایی که رنگ آمیزی آن را فقط می‌توان با مسجدالاقصی و مسجد آبی استانبول مقایسه کرد.

این بنا به دستور نصیرالملک که از اعیان و اشراف شیراز آن زمان محسوب می‌شد، بنا نهاده شد. محمد حسن معمارکار نیز معماری آن را برعهده داشت. مدت زمان ساخت آن حدود ۱۲ سال به طول انجامیده است. مرمت، حفظ و نگهداری این بنای باشکوه و ارزشمند با رعایت استانداردهای بین‌المللی مرمت آثار تاریخی از سال‌ها پیش توسط موقوفه نصیرالملک به تولیت آقای محمود قوام آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

منبع: لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1363443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =