اختلافات زوجین در قرنطینه افزایش یافته؟/ آمار قابل توجه مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی

ایرنا نوشت: مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور گفت: میزان تماس‌های زوجین مربوط به اختلافات خانوادگی در دوران قرنطینه و کرونا با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ نشان می‌دهد آمارهای اختلافات بین زوجین، سه برابر افزایش یافته است.

بهزاد وحیدنیا افزود: در دوران قرنطینه، ساعات تماس زوج ها و مدت زمان تعامل آنها با یکدیگر بیشتر است و اختلافات زناشویی افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط خاص کرونا موجب شده تا روزانه چهار هزار تماس با صدای مشاور بهزیستی کشور از ساعت هشت صبح گرفته  شود.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: به طور مثال برخی اختلافات زوجین مربوط به اختلافات بر سر مسائل رعایت اصول بهداشتی و هنگام بیرون رفتن یکی از اعضای خانواده است.

وحیدنیا با اشاره به تعطیلی مدارس به خاطر کرونا گفت: الگوی رفتاری اضطراب کودکان ناشی از شرایط کرونا با بزرگسالان متفاوت است و خود را در قالب بیش رفتاری و رفتارهای تکانشی نشان می دهد که ممکن است خانواده ها آن را نشناسند و آستانه تاب آوری و تحمل کم داشته باشند و منجر به درگیری در خانواده شود.

وی ادامه داد: کودکان در شرایط کنونی بخشی از انرژی بیرون خود را داخل خانه آورده اند و ممکن است بین زوج ها، اختلافات بر سر تربیت فرزند پیش آید.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1370986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =