شیوع کرونا در مراکز نگهداری سالمندان بهزیستی چقدر است؟

فارس نوشت: رئیس سازمان بهزیستی گفت: از ۲۵۳۱ مرکز شبانه‌روزی بهزیستی تنها ۴۵ مرکز به ویروس کرونا آلوده شده است که ۱.۷ دهم مراکز کل کشور را تشکیل می‌دهد.

وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی در ارتباط ویدئویی روزانه که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار می‌شود اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در کشور چین پنجم بهمن ماه اولین بخشنامه سازمان بهزیستی به مراکز سراسر کشور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ مرکز تحت پوشش سازمان بهزیستی که به صورت شبانه روزی از سالمندان و معلولان و افراد دارای اعتیاد که در مراکز اقامتی هستند حمایت می‌کنند گفت: از ۳۰ هزار نفر از مادریاران و مددکاران پرستاران و پزشکان در بیش از ۲۵۰۰ مراکز شبانه روزی بهزیستی تشکر می‌کنم و از ۲۱ هزار پرسنل خدوم سازمان بهزیستی که در این روزها تلاش می‌کنند تقدیر می‌کنم.

وی ادامه داد: با کمک وزارت بهداشت هیچ معلول ذهنی و سالمند بالای ۹۰ و ۱۰۰ سال نبوده که به بیمارستانها مراجعه کند و خدمات ارائه نشود و از خدمات لازم استفاده نکند و به آنها اعلام شود که ونتیلاتور و آمبولانس اختصاص داده نمی شود.

قبادی دانا گفت: از پنجم بهمن‌ماه اقدامات را شروع کریم و طبق آمار ۵.۳ دهم احتمال ابتلای سالمندان بیشتر است و ۴.۸ دهم برابر احتمال مرگ و میر آنها بیشتر است. از ۲۵۳۱ مرکز شبانه‌روزی ۴۵ مرکز آلوده شده است که ۱.۷ دهم مراکز کل کشور را تشکیل می‌دهد. در مراکز ما ۵۵ نفر بر اثر بیماری کرونا فوت شده‌اند که ۱.۲ دهم درصد را تشکیل می‌دهد و ۷۱ درصد سن بالای ۷۰ سال داشتند.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =