مقامات پلیس در ژاپن کشته و مفقود شدن 16 هزار نفر را در زلزله و سونامی تایید کردند.

بیش از 90 هزار نیروی امداد و پلیس توانسته اند بعد از گذشت یک هفته از وقوع زلزله و سونامی مرگبار، جان 26 هزار نفر را نجات دهند.بر اساس آمار جدید تا کنون مرگ 6405 نفر و مفقود شدن 10259 نفر تایید شده است.این آمار تا ساعت 9 صبح جمعه به وفت محلی توسط پلیس ملی ژاپن تایید شده است.

 خبرگزاری کیودو همچنین اعلام کرد 3 تریلیون ین دیگر توسط بانک ژاپن به بورس توکیو ترزیق شد.

کیودو در گزارشی دیگر نوشت: تا صبح جمعه اغلب زیر ساختهای حیاتی آسیب دیده در زلزله و سونامی در ژاپن به حالت عادی برگردانده شده است.جاده ها و بنادر و فرودگاهها به حالت عادی خود باز گشته اند.قطار سریع السیر توکیو بازگشایی شده  و در حال دادن سرویس است. همچنین فرودگاه سندایی بازگشایی شده و برای دادن خدمات ضروری آماده است.

البته منابع خارجی به رسانه های ژاپنی خرده گرفته اند که اخبار را وارونه جلوه می دهند. چرا که در حال حاضر خارجی های مقیم ژاپن در حال ترک این کشور بدلیل انتشار مواد رادیو اکتیو هستند که هر لحظه بیشتر هم می شود.

گریگوری جازکو از مقامات ارشد هسته ای امریکا گفته هفته ها وقت لازم است تا بتوان رآکتورها را خنک کرد و در همین چند هفته انتشار رادیو اکتیو ادامه خواهد داشت. امریکا با ارسال کارشناسان جدید هسته ای به ژاپن به تکنسین های ژاپنی در حال کمک رساانی برای حل بحران هسته ای است. امریکایی ها در سنجش میزان رادیو اکتیو با ژاپنی ها  اختلاف نظر دارند و برای همین کشورهای خارجی ترجیح داده اند تا نظر امریکایی ها را مد نظر قرار دهند.

همچنین گفته شده 26 مسافر تایوانی که پنجشنبه از ژاپن به کشور خود بازگشته اند، به مواد رادیو اکتیو آلوده شده اند و مقامات تایوانی آنها را مورد آزمایش قرار داده و راهی منطقه قرنطینه کرده اند. هندوستان تایمز نیر نوشت این موضوع در مورد مسافران کره جنوبی که به کشور خود بازگشته اند نیز رخ داده است.

کره جنوبی صبح جمعه اعلام کرد برای تخلیه اتباع خود از ژاپن از هواپیماهای نظامی استفاده خواهد کرد.

وضعیت رآکتورها بخصوص رآکتور شماره 4 وخیم گزارش شده و این در حالی است که تلاش برای ریختن آب ادامه داشته اما فایده ای را در بر نداشته است. 

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =