معرفی 10 اتاق فرار ترسناک و هیجان انگیز در ایران!

برای بعضی از افراد و سلیقه‌ها تفریح و آرامش از طریق ریلکس کردن و آرامش محیطی بدست می‌آید و برای بعضی دیگر نیز رو به رو شدن و حل یک چالش، معما و یا تجربه هیجانی تمام عیار می‌تواند خستگی را از تنشان بیرون کند.

اگر شما از دسته دوم افراد هستید و به چالش، حل معما و تجربه هیجانی واقعی علاقه دارید، این مطلب دقیقا برای شما است. اتاق‌های فرار جزء جدیدترین تفریحات هیجان انگیز و معمایی محسوب می‌شوند که از ژاپن نشات گرفته‌اند. در بازی اتاق‌های فرار شما به تنهایی و یا به همراه دوستان و تیم خود وارد یک اتاق با معما و داستانی مشخص می‌شوید و طی مدت زمانی مشخص باید معمای بازی را حل کنید و نهایتا از اتاق فرار کنید. البته این بازی‌ها اکثرا از طریق هوش و خلاقیت حل می‌شوند و نیازی به زور و توان فیزیکی ندارند. در این مطلب قصد داریم 10 اتاق فرار از اتاق‌های فرار ایران را که به شما معرفی کنیم، پس ما را همراهی کنید تا بتوانید برای روزهای پس از قرنطینه و جشن گرفتن روزهای سلامتی، یکی از این اتاق فرارها را با دوستانتان امتحان کنید!

مجموعه رپیتون/ تهران

اتاق فرار اَرّه

مجموعه رپیتون/ تهران

این اسکیپ روم یا اتاق فرار بر اساس مجموعه فیلم‌های معروف اره نوشته شده است. اگر یکی از فیلم‌های اره را دیده باشید، متوجه خواهید شد که ترس و هیجان در این اتاق فرار موضوعی عادی محسوب می‌شود. در این بازی شما در خانه‌ای متروکه و قدیمی با قاتلی سریالی رو به رو می‌شوید و این قاتل سریالی قصد دارد که شما را از طریق تزریق سم به قتل برساند. پس حتما حواستان را جمع کنید که وقت زیادی برای فرار از دست این قاتل سریالی ندارید. او قصد دارد دست و پای شما را ببندد و سپس سم مورد نظر را تزریق کنید. نهایتا 60 دقیقه فرصت اگر این قاتل سم را به شما تزریق کرد، با دست و پای بسته، سم را از  هر طریق خنثی کنید و جان خود را نجات دهید.

اتاق فرار کانو/ مشهد

داستان بازداشتگاه

اتاق فرار کانو/ مشهد

در این اتاق فرار داستان از این قرار است که شما به درون یک بازداشتگاه می‌روید و در آنجا با چند متهم تازه بازداشت شده روبرو می‌شوید. یک ساعت بعد قرار است ون‌های پلیس زندانی‌ها را به زندان مرکزی منتقل کنند و مجازات اعدام را اجرا کنند. بله این متهم‌ها شما و دوستانتان هستید. پس یک ساعت فرصت دارید که با استفاده از سرنخ‌هایی که در سلول بازداشتگاه وجود دارد، قفل سلول را باز کنید و از این بازداشتگاه جهنمی فرار کنید. این سر نخ‌ها کجای سلول ممکن است وجود داشته باشند، از زیر تخت شروع کنید.

اتاق فرار مجموعه کوروش

اتاق فرار مجموعه کوروش

اگر به دزدی از یک بانک علاقه دارید و فیلم‌های دزدان مسلح بانک‌ها شما را به وجد می‌آورد، این اتاق فرار برای شماست. شما و گروهتان به عنوان سارقینی حرفه‌ای و سابقه دار  وارد یکی از معتبرترین بانک‌های ارزی خاورمیانه می‌شوید؛ این بانک موجودی ۱۵ شمش طلا، ۱۰۰۰ دلار و ۷۰۰۰ یورو را در اختیار دارد. شما و گروهتان فقط ۶۰ دقیقه فرصت دارید موجودی پنهان بانک را پیدا کنید و آن را سرقت کنید. در هنگام ورود شما اشتباهی مرتکب می‌شوید و نتیجه آن روشن شدن آژیر بانک است؛ شما از لحظه ورودتان تنها پانزده دقیقه فرصت دارید که آژیر خطر را قطع کنید و به سرقت خود ادامه دهید. در غیر این صورت پلیس وارد بازی می شود و شما و گروهتان را دستگیر می‌کند، ولی در صورت خاموش کردن آژیر، تا سر رسیدن پلیس شما چهل و پنج دقیقه بیشتر فرصت خواهید داشت.

اتاق فرار اسکیپ گیت /  اصفهان

کلبه مرگ

اتاق فرار اسکیپ گیت /  اصفهان

خب قرار است این دفعه سفری متفاوت را تجربه کنید و با توجه به نزدیکی به فصل بهار کلبه‌های جنگلی بهترین گزینه هستند. پس از یافتن کلبه‌های جنگلی و انتخاب یکی از آن‌ها سفر خود را شروع می‌کنید. ولی چرا درمورد سابقه شهر و داستان‌های ترسناک آن و همچنین تجربه سایر افراد هیچ تحقیقی نکردید؟! خب کار از کار گذشته است، و شما الان به کلبه رسیده‌اید!

پس از رسیدن به کلبه و بعد از باز کردن درب با پیرمرد و پیرزنی مهربان مواجه می‌شوید و خیالتان راحت می‌شود که امنیت لازم برقرار است. بعد از کمی استراحت و تاریک شدن هوا تصمیم می‌گیرید از دستپخت صاحبخانه بچشید. بعد از خوردن چند قاشق متوجه می‌شوید که طعم غذا کمی متفاوت است،  فرصت سوال کردن از صاحبخانه را پیدا نمی‌کنید و آخرین تصویری که یادتان می آید لبخند پیرمرد و پیر زن جلوی چشمانتان است. ‎وقتی به هوش آمدید با دست و پای بسته خودتان و دوستانتان مواجه می‌شوید و نمی‌دانید چرا زندانی شده اید! ولی این را می‌دانید که فقط 60 دقیقه برای فرار از این کلبه مرگ فرصت دارید. پس معطل نکنید، اگر فکر می‌کنید که می‌توانید از این کلبه فرار کنید، دست به کار شوید!

مجموعه اسکیپ روم / تهران

 اتاق فرار قرنطینه

این بازی با سایر بازی‌های اتاق فرار کمی متفاوت است. به یاد داشته باشید که تنها راه موفقیت این اتاق فرار همکاری گروهی و تبادل اطلاعات با بهترین کیفیت و کم نقص ترین حالت ممکن است. اگر این اصل را فراموش کنید و یا به خوبی آن را رعایت نکنید، مطمئن باشید که محال است که بتوانید معمای داستان را حل کنید و  با موفقیت خروج و فرار از اتاق را انجام دهید. نکته جالب این بازی این است که هیچ گونه تم، سناریو و یا حتی دکور خاصی در آن وجود ندارد. البته از نظر ریتم معمایی می‌تواند بسیار خاطره انگیز باشد و هر دوست دار معمایی را به چالش بکشد. پس در این اتاق فرار مانند سایر اتاق‌های فرار انتظار دکور خاص یا سناریویی از پیش تعیین شده را نداشته باشید و خود را به اتاق فرار قرنطینه بسپارید.

اتاق فرار طهران ۱۳۴۶

اتاق فرار طهران ۱۳۴۶

سبک سناریو این اتاق فرار بیشتر شبیه به داستان خاطره انگیر شرلوک هولمز است. اولین موضوعی که در شروع داستان توجه شما و دوستانتان را به خودش جلب می‌کند فضای نوستالژیک با دکوری خاص است که کاملا تهران دهه 1340 را برای شما شبیه سازی می‌کند. این دکور شامل وسایل اتاق، موسیقی محیطی و انواع و اقسام وسایل مرموزی است که حس کنجکاوی هر کسی را تحریک می‌کند و داستان را برای ما عمیق‌تر روایت می‌کند.

معمای بازی به قتل یک تاجر اصفهانی به نام داریوش راستگو  مربوط می‌شود. شما باید در مدت زمان یک ساعت تمام تلاشتان را انجام دهید تا قاتل را شناسایی کنید. در روند این سناریو کاملا از زندگی روزمره خود خارج می‌شوید و وارد تهران دهه چهل می‌شوید.  همچنین این اتاق فرار از طراحی و دکوری فوق العاده زیبا ساخته شده است که هر بازیکنی پس از بازی به این موضوع اذعان دارد و خاطرات تهران قدیم را در ذهن‌ها ثبت می‌کند. پس اگر حس و روحیه کار آگاهی در شما وجود دارد، فرصت را از دست ندهید و شرلوک هولمز تهران قدیم شوید.

اتاق فرار نجات شهر در عمارت تاریخی دبیرالملک

اتاق فرار نجات شهر در عمارت تاریخی دبیرالملک

شهر تهران به کمک شما نیاز دارد! آیا حاضرید خود را به خطر بیاندازید و کمک کنید!؟ شما عضو یک تیم امنتی ماهر هستید و طبق گزارش‌هایی که به دست شما رسیده است تا کمتر از یک ساعت دیگر در شهر تهران به عنوان بزرگترین شهر و پایتخت ایران عملیاتی تروریستی اتفاق خواهد افتاد. بنابراین در اولین اقدام به دنبال سر نخ‌هایی می‌گردید و پس از دنبال کردن این سرنخ‌ها به عمارتی قدیمی در منطقه دوازده تهران می‌رسید.

زیر زمین این خانه به نظر شما مشکوک است و نیاز به بررسی دارد! از طرفی از همسایه‌های عمارت قدیمی شنیده‌اید که در این عمارت قدیمی فقط یک سرایدار زندگی می‌کرده است و صاحب خانه نیز در خارج از ایران اقامت دارد. پس سریعا خودتان دست به کار شوید و راز و رمز ارتباط این خانه و زیر زمین مخوف آن را با عملیات تروریستی کشف کنید تا تهران نجات پیدا کند! فضای این اتاق فرار خانه‌ای 200 ساله است که طراحی آن باعث شده است فضایی کاملا متفاوت را نسبت به سایر اتاق‌های فرار تجربه کنید.

مجموعه رازماز / شیراز

اتاق فرار راز سنگ سیاه

اتاق فرار نجات شهر در عمارت تاریخی دبیرالملک

در محله سنگ سیاه شیراز چندین جسد در مکان های مختلف کشف شده است. پس از تحقیقات اولیه پلیس آگاهی و اعلام نتایج پزشکی قانونی، مشخص شده است که همه افراد از طرق مشابهی جان خود را از دست داده اند و هیچ نشانی از اعمال جراحت یا درگیری و ضرب و شتم در اجسادشان دیده نمی شود. بنابراین اعلام می‌کنند که دلیل مرگ خودکشی است. اما ظاهرا محله قبلا قاتلی زنجیره‌ای داشته است.  مشکوک بودن مرگ افراد و همچنین پخش شدن شایعه‌ای مبنی بر اینکه قاتل زنجیره‌ای محله دوباره زنده شده است، باعث می‌شود این خودکشی‌ها را در واقع قتل هایی بدانند که توسط او انجام شده است.

ترس و وحشتی عجیب در دل ساکنین محله و گردشگران داخلی و خارجی ایجاد شده است. با توجه به اهمیت گردشگری محله سنگ سیاه، کلانتری منطقه با انتشار اعلامیه‌ای رسمی، از کارآگاهان خصوصی در مورد این پرونده درخواست همکاری گسترده کرده است. شما یکی از چهار تیمی هستید که از بین انبوهی از کارآگاهان انتخاب شده‌اید تا از راز بخت سیاهی که گریبانگیر محله شده است پرده بردارید. پس دست به کار شوید و محله سنگ سیاه را نجات دهید.

 اسکیپ روم انیگما / تهران

اتاق فرار روانی

اتاق فرار نجات شهر در عمارت تاریخی دبیرالملک

در سال 1893 در حوالی شهر شیکاگو آمریکا و در هتلی مرموز اتفاقاتی در حال رخ دادن است. گفته می شود بسیاری از ساکنین این هتل به سرنوشتی شوم و اسف‌بار دچار خواهند شد. این هتل از اتاق‌هایی بدون پنجره و همچنین راه‌پله‌هایی که به جایی راه ندارند تشکیل شده است. همچنین درهای مخفی و اتاق‌های شکنجه را نیز باید به مخوف بودن هتل اضافه کنید. دکتر هنری هاوارد هولمز ملقب به اچ اچ هلمز مالک این هتل برای گرفتن جان ساکنین این هتل هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد، او علاقه‌ عجیبی به کشتن دارد و یک قاتل بالفطره و روانی است.

در برخی از اتاق های این هتل گازهای سمی کشنده متصاعد می‌شود تا جان افراد را به گونه‌ای متفاوت بگیرد و در برخی نیز روش‌های سنتی شکنجه تا سر حد مرگ اتفاق می‌افتد. هلمزِ جنایتکار حتی به اجساد کشته شدگان نیز رحم نمی کند. در زیرزمین این هتل مخوف و ترسناک چندین کوره و ظرف‌های اسید برای سوزاندن باقیمانده اجساد و ابزاری برای قطعه قطعه کردن آنها وجود دارد. هلمز به این ترتیب اثری از قربانیانش نیز باقی نخواهد گذاشت تا کسی از جنایات وی باخبر نشود. اکنون نوبت به شما رسیده است و شما میهمان ناخوانده این هتل شوم هستید. برای رهایی از این مهلکه و نجات خود، تنها یک ساعت وقت دارید پس تا هلمز کار را تمام نکرده است دست به کار شوید و او را شکست دهید، حتما شما موفق می‌شوید.

مجموعه اینفینیتی اسکیپ روم / تهران

اتاق فرارِ فرار از گاراژ متروکه

اتاق فرار نجات شهر در عمارت تاریخی دبیرالملک

در روزی از روزهای گرم تابستان، در صحرایی سوزان خودرویی در حال حرکت است که ناگهان خودرو دچار نقص فنی می‌شود، صاحب خودرو برای تعمیر خودروی خود به جستجوی تعمیرگاه می‌پردازد و ناگهان گاراژی متروکه را مشاهده می‌کند که گویی سال‌های سال است بلا استفاده مانده است. به ناچار وارد تعمیرگاه گاراژ متروکه می‌شود تا کمکی پیدا کند ولی کسی در تعمیرگاه نیست و فقط ابزار و لوازم خودرو به چشم می‌خورد. ناگهان با صدای مهیب و عجیبی درب ورود بسته می‌شود! به نظر می‌رسد که تنها راه این است که خود شما به عنوان صاحب خودرو مشغول به کار شوید و خودرو را تعمیر کنید و هر چه سریعتر از این گاراژ ترسناک و خوفناک فرار کنید!

نکته مهم: انتخاب اتاق‌های فرار کاملا رندوم و اتفاقی بوده است و ترتیب آن‌ها نیز از قاعده خاصی پیروی نمی‌کند.

منبع: لست سکند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =