«روزه اولی‌ها» و نکات مهم تغذیه ویژه در ماه رمضان

فارس نوشت: متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه دریافت انرژی در سنین بلوغ باید بیشتر از افراد عادی باشد، گفت: مصرف خرما در ماه رمضان برای نوجوانان بسیار ضروری است؛ ضمن اینکه این افراد باید شب‌ها قبل از خواب شیر مصرف کنند.

سید مرتضی صفوی، متخصص تغذیه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره «چگونگی تغذیه نوجوانانی که در ماه رمضان روزه می‌گیرند»، اظهار داشت: نوجوانان دختر و پسر که در حال بلوغ هستند، باید در ماه مبارک رمضان به تغذیه خود بسیار اهمیت دهند؛ چراکه دریافت انرژی در سنین بلوغ باید بیشتر از افراد عادی باشد.

وی با تأکید بر اینکه مصرف خرما و دسرهای شیرین برای نوجوانان بسیار ضروری است، بیان داشت: برای اینکه نوجوانان از تمرکز فکری لازم برخوردار باشند، باید به صورت متعادل از تمام 5 گروه غذایی استفاده کنند.

این متخصص تغذیه یادآور شد: نوجوانان در فاصله بین افطار و شام باید از سالاد و ماست استفاده کرده و شب‌ها قبل از خواب نیز شیر مصرف کنند؛ چرا که مصرف این مواد غذایی در تأمین آب و املاح مورد نیاز بدن آنها بسیار مفید است.

صفوی با بیان اینکه نوجوانان برای جلوگیری از احساس تشنگی در طول روز باید از میوه‌های آبدار بین افطار و سحر استفاده کنند، اظهار داشت: نوجوانان به دلیل علاقه خاصی به مصرف فست‌فودها و نوشابه‌ها دارند، اما باید از مصرف چنین غذاهایی خودداری کنند؛ چرا که  این مواد تأمین کننده نیازهای بدن آنها در ماه مبارک رمضان نیست.

وی گفت: نوجوانان به ویژه آنها که برای نخستین بار روزه می‌گیرند باید در هنگام افطار و سحر به صورت کامل مواد غذایی لازم را استفاده کرده و در فاصله افطار و سحر نیز از انواع مغزها استفاده کنند و مصرف مواد لبنی را نیز مورد توجه قرار دهند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =