روایت روزنامه آمریکایی از فناوری پیچیده‌ای که ایران به آن دست یافته است

فارس نوشت:یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به سخنان کارشناسان مختلف این کشور درباره پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران به فضا نوشت که پرتاب ماهواره به فضا یک برنامه بسیار پیچیده با فناوری بسیار پیچیده است و در صورتی که ایران بخواهد می‌تواند از آن فراتر رود.

روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در مقاله‌ای به دستاورد اخیر ایران در پرتاب موفق ماهواره نظامی به فضا پرداخت.

این روزنامه آمریکایی در مقاله خود نوشت که مقامات و کارشناسان آمریکایی معتقدند که پرتاب این ماهواره نقطه عطفی در سیستم سوخت موشک ماهواره بر را نشان می‌دهد.

وال‌استریت ژورنال در ادامه مقاله خود تلاش کرد تا برنامه صلح‌آمیز فضایی ایران را تهدیدی برای اروپا و آمریکا جلوه دهد و مدعی شد: «پرتاب این ماهواره چیزهای بیشتری را آشکار کرد که از همین فناوری می‌توان برای توسعه موشک‌هایی استفاده کرد که قابلیت رسیدن به اروپا و آمریکا را دارد.»

«فابیان هینز» کارشناس مرکز «جیمز مارتین» درباره مطالعات عدم اشاعه درباره پرتاب اولین ماهواره نظامی ایران به فضا گفت: «این یک برنامه بسیار پیچیده با فناوری بسیار پیچیده است و آنها در صورتی که بخواهند می‌توانند فراتر از آن بروند.»

این کارشناس آمریکایی نیز مدعی شد که ایران از طریق برنامه فضایی خود به دنبال دستیابی به فناوری موشک‌های بالستیک دور برد است.

وال‌استریت ژورنال در ادامه مقاله خود نوشت که کارشناسان کنترل تسلیحاتی معتقدند که ایران توسعه فناوری موشکی پیچیده را متوقف نخواهد کرد و در گام بعدی به توسعه فناوری سوخت جامد برای موشک خواهد پرداخت.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1383503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    مقالات وال استریت ژورنال پولیه و ما نمیتونیم بخونیم. معمولا مقالات تحلیلی خوبی هم در آن منتشر میشه اما فارس اومده چند سطر از آن را به دلخواه خودش منتشر کرده و نوشته پرتاب این ماهواره چیزهای بیشتری را آشکار کرد. چه چیز بیشتری را آشکار کرد؟ معلوم نیست. البته من درد شما را میدانم که چرا تمام مطلب را منتشر نمیکنید. علتش اینه که خیلی از پاراگرافهای آن مطلوب شما نیست. شما طوری از وال استریت ژورنال نقل میکنید که اگر خواننده ندونه از کجا نقل کردید، خیال میکنه دارید از روزنامه های وطنی که تابع خطوط قرمز هستن مینویسید. اصرار زیادی دارید که ناخودآگاه به خواننده القا کنید که وال استریت و بقیه هم مثل ما فکر میکنن. به خاطر همین نه حنایتان رنگ داره و نه کلاهتان پشم. مایل نیستم فارس و ایرنا و ایسنا و خبرآنلاین و...، افکار مرا شکل بدن. دلیلش هم یک چیزه. من ولایت هیچیک از اینها را نپذیرفته ام.
    • انقلابی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      عقل کل، تو اول مطلبو خوب بخون بعد برو بالا منبر جار دانایی بزن
    • شمسی جون IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      خودت خبر نداری خیلی خوب ولایت پذیری . وقتی داری سنگ روزنامه امریکایی و کشورش رو به سینه میزنی ولی توی ایران زندگی میکنی پس معلوم میشه نتونستی ولایت ارباب ترامپتو به دست بیاری و به ناچار و لاجرم ولایت پذیر اینجا شدی . حالا دیدی خودتم خبر نداشتی رعیت کجایی ؟
    • شمس تبریزی IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      0 0
      عزیز من، من نگفتم ولایتمدار نیستم. عرض کردم ولایت خبرآنلاین و فارس و ایرنا را قبول ندارم. البته ولایت افراد دیگر را ممکنه قبول داشته باشم. این چه دخلی به ولایتمداری من داره؟ یه چیزی بهتون بگم. تقلید عالم از جاهل بنا به فتوای تمام فقها باطل است. آخه شما چه جور ولایتمداری هستید که حتی دو سطر رساله عملیه را هم نخوانده اید؟ خخخخخخخخخخخخخخ. یه چیزی دیگه هم بهتون بگم. شما یا وال استریت را قبول داری یا نداری. اگر قبول نداری، دلیلی نداره که بهش رفرنس بدی. بگذریم که رفرنس دادن هم نشان ولایت پذیری نیست. فرضا بنده به شیطان رفرنس میدم که گفت انا خیر منه خلقتنی من نار و خلقته من طین. آیا این به این معناست که من ولایت شیطان را پذیرفته ام؟ خخخخخخ. اینهایی که با سانسور کردن مطلب روزنامه های آمریکایی، دنبال رفرنس دادن هستن، کمبود دارن و هر جا کم میارن میخوان به شیطان بزرگ رفرنس بدن. یا رفرنس نده و یا کامل بده