بحران کرونا آسیب جدی به بخش تولید استان گیلان وارد نکرد

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت حمایت‌ از سرمایه‌گذاران گفت: برای تحقق جهش تولید باید حمایت‌های قضایی و حقوقی لازم از چرخه تولید انجام شود و یکی از این حمایت‌ها می‌تواند ابهام‌زدایی در قوانین باشد.

به گزارش خبرآنلاین از رشت، ارسلان زارع امروز در دیدار با معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور با اشاره به اهمیت جلب اعتماد عمومی به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی که در تقویت ارتباط مردم با نظام اسلامی موثر است اظهار داشت: حفظ این سرمایه‌ها مستلزم پیروی از قانون توسط همگان است.

استاندار گیلان به اثرات نظارت بر حُسن انجام کار در جلوگیری از انحرافات اشاره کرد و گفت: عملکرد دیوان محاسبات به‌عنوان دستگاه نظارتی در تقویت اعتماد عمومی موثر است از طرفی نظارت بر حُسن انجام کار باعث جلوگیری از انحرافات در جامعه می‌شود و علم مدیریت به‌جهت سلامت اداری، بهره‌وری و کارآمدی، نظارت را مهم‌ترین‌ رویکرد می‌داند.

زارع با تاکید بر اینکه از ظرفیت دیوان محاسبات تنها در امر نظارت استفاده نشود تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران برای توسعه فضای کسب و کار و اشتغال پایدار نیاز ضروری کشور است لذا برای تحقق جهش تولید باید حمایت‌های قضایی و حقوقی لازم از چرخه تولید انجام شود و یکی از این حمایت‌ها می‌تواند ابهام‌زدایی در قوانین باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به ضرورت آشنایی افراد با مقررات جدید جهت جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی ناشی از ناآگاهی و هموار کردن مسیر سرمایه‌گذاران برای توسعه اشاره و بیان کرد: دامنه پوشش نظارت‌ها و مراقبت‌ها به‌لحاظ کیفی باید افزایش یابد تا اثربخشی فعالیت‌ها بیشتر شود.

وی با اشاره به نقش و اثرات آموزش و آگاه‌بخشی در اقدامات پیشگیرانه که در گیلان به‌خوبی اجرا شد ابراز داشت: شیوع ویروس کرونا اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داد اما در استان گیلان شاهد فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی بودیم که نتیجه مدیریت خوب و همت عوامل تولید و صادرات گیلان است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در این ایام آسیب جدی در بخش تولید گیلان به‌وجود نیامد خاطرنشان کرد: با فراهم کردن زمینه‌ توسعه فضای کسب و کار و حمایت بیشتر از چرخه تولید و سرمایه‌گذاری در استان گیلان باید مشکلات به وجود آمده در سایر بخش‌ها را نیز کاهش داد.

زارع دیوان محاسبات کشور را برآمده از قانون، نگهبان قانون و کمک‌کننده در مدیریت اجرایی کشور دانست و بیان کرد: بنده معتقدم که کارها از گذرگاه این نهاد قانون‌مندتر انجام می‌شود و به‌طور کلی نظارت دیوان محاسبات، دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در اصلاح رفتارها و فرآیندها موثر است.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور نیز در این جلسه مدیران را سرمایه‌های اصلی کشور اعلام کرد و اظهار داشت: آموزش، پیشگیری و تعامل بین دستگاهی از سیاست‌های دیوان محاسبات کشور است که برای تحقق آن اقدامات موثری را انجام دادیم و این نهاد همواره در مسیر پیشگیری از تخلفات گام برمی‌دارد.

محسن عمرانی برگزاری دوره‌های آموزشی برای دستگاه‌های اجرایی را در انجام مطلوب امور در حوزه مالی موثر دانست و خاطرنشان کرد: مدیران سرمایه‌های اصلی در بیت‌المال هستند و برای صیانت از بیت‌المال باید بتوانیم مدیران‌مان را حفظ کنیم.

به گزارش تسنیم، در پایان این دیدار محمدرضا کردلو به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات گیلان معرفی شد و از زحمات احمد پری پور مدیرکل سابق استان تقدیر به‌عمل آمد.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1390056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =