۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
چگونه مالیات خود را کاهش دهیم؟

‌مالیات به عنوان سهم دولت‌ها از سود خالص اتباع و شهروندانشان در یک سال مالی، بخشی از بودجه آن ها برای آبادانی و نوسازی زیرساخت‌های کشور می باشد؛ به عبارتی دیگر مبالغی که از یک کارمند، تاجری عضو اتاق بازرگانی یا کاسبی در بازار به عنوان مالیات بر درآمد گرفته می‌شود سهم هریک متناسب با میزان درآمد ایشان است که خرج امور عام المنفعه می شود.

در همین رابطه گاهی عوامل متعددی از قبیل واضح نبودن جزئیات داد و ستدها، فقدان اسنادی مبنی بر اثبات انجام پذیرفتن یک معامله، عملکرد سال های پیشین یا تخلف‌هایی که به جریمه شدن شخصی می انجامند سبب می شوند تا مالیاتی که برای این افراد در نظر گرفته شده (و باید پرداخت شود) بسیار بیشتر از حد منصفانه آن بوده و عملاً سود این افراد بیشتر از آنچه که در واقعیت وجود داشته، تخمین زده شده است.

در چنین شرایطی یا افرادی که از این تصمیم اشتباه صدمه می‌بینند ملزم به پرداخت تمام و کمال مبلغ تعیین شده می باشند و یا باید از راهی اصولی، با ارائه دلایلی محکمه پسند، ادعایی قابل دفاع یا اسنادی معتبر به کاهش مالیات مذکور بپردازند.

رسیدگی به امور فوق الذکر مستلزم بهره‌مندی از دانش و تجربه افرادیست که به صورت تخصصی در یک شرکت حسابداری و با اشراف کامل به همه تهدیدات و فرصت ها خدمات حسابداری  ، می توانند علاوه بر ارائه شرحی مفصل از آنچه که در یک شرکت می گذرد، گزارشی فنی، قابل قبول و منصفانه ای را نیز به اداره مالیات ارائه دهند.

شرکت حسابداری

زمانی که از رسیدگی به امور حسابداری سخن می گوییم، استخدام یک حسابدار نخستین راهکاریست که به ذهن مدیران یک مجموعه می رسد؛ این در حالیست که تصور کنیم این افراد به آنچنان بلوغی در امور اقتصادی رسیده اند که بدانند نمی شود به تنهایی – بدون حضور یک حسابدار متخصص - به تبادلات مالی یا پرونده مالیاتی رسیدگی کرده و فرد غیر متخصصی را برای پیگیری امور مربوط به آن گمارد.

در همین رابطه گاهی دیده می شود که هزینه های ماهانه ای که به منظور حقوق ثابت یک حسابدار به وی داده می شود، از مجموع مالیات به ناحق بریده شده برای آنان نیز بیشتر بوده و چنانچه کارها با بی توجهی به حال خود رها می شدند پیامدهای کمتری به دنبال داشتند.

آیا استخدام این حسابدار عملی غیر منطقی بوده است! پس تکلیف توضیحات فوق و لزوم حضور فردی متخصص چه می شود؟ آیا حضور دائمی این فرد لازم است! پس حقوق ثابتی که از حساب شرکت در ازای کار نکرده به وی داده می شود چه خواهد شد!؟ آیا فردی به عنوان حسابدار به صورت پاره وقت حاضر با ما همکاری می باشد؟ آیا چنین فردی توانایی یا مهارت کافی برای رسیدگی به صور مالی ما را دارد؟

لازم به ذکر است که سئو مجموعه فوق توسط سئویاب طراحی و بهینه سازی گردیده است.

فکر کردن به پاسخ این سوالات موجب پدید آمدن شک و شبهات بیشتری در خصوص حسابداری شرکت ها می باشد، شبهاتی که با معرفی یک موسسه حسابداری خوب از بین می رود.

تفاوتی ندارد که شما با تراز ارقام آرین، شرکتی متخصص در امر حسابداری، حسابرسی، مشاوره مالی یا دفاع مالیاتی با قریب به ۱۵ سال سابقه در این حوزه همکاری می کنید یا مجموعه ای هم رده با آن، در مورد سوالاتی که در سطرهای پیشین مطرح شد این را بدانید که هزینه حسابداری بنا به تعداد اسناد و فاکتورهای موجود محاسبه می گردد (تعداد کم فاکتورها – هزینه اندک حسابداری)؛ در نتیجه خبری از پرداختی به ازای کار انجام نداده نمی باشد.

  •  این مجموعه می تواند به صورت دورکاری امور مالی شما را از دفتر خود – جردن، برج آناهیتا – پیش برده و به سرانجام برساند و نیازمند حضور دائمی کارکنان خود در مجموعه شما نمی باشد، در نتیجه با اشغال فضایی کمتر هزینه هایی نیز در این خصوص کاهش می یابد.
  •  پرونده شما ممکن است توسط چند کارمند تراز کمپانی به صورت همزمان پیش رود که در چنین شرایطی هر کارشناسی مسئول پیشبرد قسمت تخصصی خود می باشد (مثلاً مالیات)، این در حالیست که تخصیص تنها یک نفر برای رسیدگی به امور مالی یک موکل یا مشتری نیز عملیست.
  •  چنانچه شما نماینده یک شرکت (شخصیت حقوقی) هستید این را بدانید که این همکاری می تواند در بستری قانونی و مبتنی بر کد اقتصادی انجام پذیرد که خود مبیّن میزان اعتبار این همکاری می باشد.
  •  در نهایت گفتنیست که کارمندان مجموعه تراز ارقام آرین بواسطه درگیری همه روزه با قوانین، بند و تبصره های مالیاتی و اقتصادی کشور همواره دارای اطلاعات به روزی بوده و بدین ترتیب پرونده مورد نظر بواسطه عدم آگاهی حسابدار کم تجربه آن با چالش بزرگی روبرو نمی شود.

به طور کلی می توان خدمات حسابداری ارائه شده توسط مجموعه مذکور را به ۳ دسته تقسیم کرد که رسیدگی به هریک مستلزم داشتن تخصص در شاخه ای از امور مالی و اقتصادی می باشد :

۱-  امور مالیاتی

  •  تهیه و تنظیم صور مالیاتی به منظور ارائه به اداره مالیات
  •  تدوین اظهارنامه های مالیاتی مطابق با ماده ۱۱۰ قانون مالیات های مستقیم (مانند ارزش افزوده و عملکرد)
  •  گردآوری داده ها و پردازش آن ها به منظور تسلیم گزارش های فصلی مطابق ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم
  •  دفاع مالیاتی (کاهش مالیات تعیین شده با اثبات میزان حقیقی سود و ... )

۲-  امور مالی

  •  اصلاح حساب ها
  •  ارائه مشاوره و تحلیل های مالی
  •  تهیه گزارشات مالی به منظور ارائه به مدیران یا سهامداران
  •  رفع اختلاف مالی بین شرکاء
  •  پیاده سازی سیستم های مالی
  •  محاسبه بهای تمام شده محصول یا خدمات
  •  کدینگ حساب‌ها (از مشاوره تا اجرا)
  •  تأمین بودجه
  •  مدیریت تصفیه در پی انحلال یک شرکت

۳-  امور انسانی

  •  رسیدگی به امور بیمه، حقوق و دستمزد و سایر فاکتورهای مرتبط با کارکنان
  •  آموزش نیروهای انسانی در پی پیاده سازی یک سیستم مالی جدید
  •  اعزام حسابدار به منظور تکمیل کادر مالی
  •  آزمودن توانایی های یک حسابدار واجدالشرایط به منظور استخدام در یک شرکت

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =