اعزام بالگردهای امدادی و آبپاش برای مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه خائیز

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از اعزام بالگردهای امدادی و آبپاش برای مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کهگیلویه؛
سید اسدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگاران در کهگیلویه اظهار داشت: بالگرد شرکت نفت و گاز گچساران برای کمک به مهار آتش به منطقه خاییز کهگیلویه اعزام شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ساعتی پیش تاکنون ۴۵ نیروی امدادی و تازه نفس از طریق بالگرد با ۱۵ سورتی پرواز به منطقه اعزام شده اند، افزود: نیروهای امدادی در حال حاضر با ۱۲ دستگاه دمنده کار اطفا حریق را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز یک فروند بالگرد آب پاش با آبگیری از سد مارون برای مهار آتش به منطقه آمده است.

مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده خائیز زیست گاه جانواران و گیاهان کمیاب و کم نظیر کشور است گفت: از عموم مسئولان کشوری، استانی و مردم شهرستان کهگیلویه در خواست می‌شود برای نجات این منطقه به صورت جهادی به کمک نیروهای امدادی حاضر در منطقه بشتابند.

هاشمی ادامه داد: وزش باد، گرما، پوشش جنگلی و وجود درختان فراوان، مراتع پر پشت و علف‌های خشک و نیز سخت گذر بودن منطقه آتش سوزی مهار آتش را سخت کرده است.

وی با بیان اینکه منطقه حفاظت شده خاییز در وسعت ۳۳ هزار هکتار زیستگاه جانورانی از جمله پلنگ، کفتار، روباه، گرگ، کبک، تیهو، بهری، دلیجه، کاراکال، تشی وشغال است اضافه کرد: پوشش گیاهی منطقه نیز شامل بلوط (گونه غالب) بنه، کلخنگ، بادام وحشی، ارژن، خوشک، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است.

هاشمی با اشاره به اینکه شاخص‌ترین گونه جانوری منطقه حفاظت شده خاییز کل و بز است که این منطقه را از مطلوب‌ترین زیستگاه‌های کل و بز کشور قرار داده است گفت: سال گذشته هم ۱۵۰ هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده خائیز شهرستان کهگیلویه طعمه حریق شد.
 آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده خائیز از شب گذشته شروع شده و با وزش باد در حال گسترش است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =