پیشنهادهای ویژه برای وعده های نوروزی

شمالی ها، استاد درست کردن غذاهای بادمجانی هستند. میرزاقاسمی، خوشمزه ترین غذای بادمجانی آنهاست. امروز یک غذای گیاهی بخوریم شاید کمی از چربی ها کاسته شود.

مواد لازم
بادمجان قلمی: یک کیلو گرم
گوجه فرنگی: 500 گرم
سیر: یک بوته
تخم مرغ: 2 عدد
نمک، فلفل و زردچوبه
کره و شیر

روش تهیه
بادمجان ها را باید کباب کنید. پوستشان را بگیرید و خرد کنید. گوجه فرنگی ها را 3 دقیقه در آب در حال جوش بگذارید. بلافاصله در آب سرد بیندازید تا پوستشان جدا شود. آنها را هم خرد کنید. همه را جداگانه در تابه تفت دهید. سیرها را هم خرد کنید و با مقداری روغن و زردچوبه در تابه تفت دهید. گوجه و بادمجان را به آن اضافه کنید و سپس کاملا با هم مخلوط کنید. نمک و فلفل را اضافه کنید و بگذارید با شعله کم و جوش های ریز، نیم ساعت جابیفتد. آماده که شد در ظرفتان با تخم مرغ، شیر و کره تزئین کنید.

مخلفات: سبزی خوردن، تربچه و پیاز، یکی از بهترین مکمل ها برای میرزاقاسمی است. کلا میرزاقاسمی غذای گیاهی است. البته اگر شمالی باشید یا میهمان شمالی ها بوده اید، می دانید که پلو کته، هم کنار میرزاقاسمی سرو می شود.

نوشیدنی: شربت بهارنارنج یا آلبالو گزینه خوبی است. بادمجان و سیر به اندازه کافی سرد هست، شربت آلبالو یا بهارنارنج بخورید تا کمی از سردی این غذا گرفته شود.

برای فردا: ماهی کباب. دوز غذاهای گوشتی روزهای عید بالارفته است. کمی رژیمی کار کنیم. ماهی گزینه خوبی است. برای فردا دوباره ماهی داریم. البته از نوع جنوبی اش.

44

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =