۰ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۷

با توانمندسازی اقشار آسیب پذیر، زنان بی سرپرست و کودکان خیابانی می توان این مشکلات را کنترل کرد اما دستگاه های فرهنگی نتوانسته اند تمهیداتی در برابر القا تنوع طلبی که رسانه های غربی ایجاد کرده اند بیندیشند.

دکتر هادی مقدسی، نماینده مردم بروجرد میهمان کافه خبر بود. او در بخش هایی از صحبتش پیرامون آسیب های اجتماعی گفت: ما سازمان های حمایتی را تشکیل داده ایم تا هیچ کسی بی سرپناه نباشد. در بحث کودکان و زنان خیابانی ما سازمان بهزیستی را مکلف کرده ایم تا زنان سرپرست خانواررا ساماندهی کنند. این ساماندهی شامل دفترچه بیمه خدمات درمانی، بیمه بازنشستگی و ... میشود. پس باید نگاهی متفاوت نسبت به این موضوع داشت.

او همچنین با بیان این که بهتر است کمی هم به وضعیت استراتژیک کشور و انقلابمان نیز در عرصه های بین المللی نگاهی بیندازیم گفت: تردید نکنید که امروز بیش از صد کانال با فرهنگ قرآنی و اسلامی ما مبارزه می کنند. پایه های خانواده در کشورمان بسیار مقاوم است. در مواقعی که پایه های اعتقادی در خانواده ها ضعیف شده شاهد تزلزل هایی در آنها هستیم. در این میان رسانه ها و ماهواره ها نقش اساسی دارند پس ممکن است حدود 30% از این آسیب ها به مسایل اقتصادی بازگردد اما براساس تحقیقات کمیسیون اجتماعی 70% این مشکلات به هجمه های فرهنگی باز می گردد چراکه آنها تضعیف پایه های خانواده را اساس کارشان قرار داده اند.

مقدسی در ادامه افزود: این ها واقعیت هایی است که در اطراف ما وجود دارد و ما باید متناسب با آنها فعالیت هایمان را انجام دهیم.  متاسفانه در این ماجرا یک انسجام رویه و وحدت عملیاتی بین دستگاه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی وجود ندارد. با توانمندسازی اقشار آسیب پذیر، زنان بی سرپرست و کودکان خیابانی می توان این مشکلات را کنترل کرد اما دستگاه های فرهنگی نتوانسته اند تمهیداتی در برابر القا تنوع طلبی که رسانه های غربی ایجاد کرده اند بیندیشند. نیروی انتظامی نیز با این موارد مانند یک نیروی قهری برخورد می کند. اما مانباید این موضوع را تنها یک جرم ببینیم. اگر قرار است مجرمی را معرفی کنیم دستگاه های فرهنگی ما هستند که نتوانستند متناسب با هجوم بی رحمانه دشمن به ارزش های فرهنگی، انقلابی، اعتقادی ما مقابله کنند. البته ما نسبت به آن 30% نیز غافل نیستیم زیرا در بودجه 90 تمهیداتی درباره ایجاد شغلهای جدید اندیشیده ایم و با ایجاد شغل درصد زیادی از این ناهنجاری ها کاسته خواهد شد.

گفتگوی کامل را اینجا بخوانید.

42/44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
    0 0
    من تشكر از اظهار نظر نماينده محترم اما بايد عرض شود : تحت پوشش قرارگرفتن در بهزيستي و مركز حمايتي در بعضي مناطق و استانها فراينده پيچيده اي دارد 2- مراكز و نهادهاي فرهنگي نيز بنشر ميرسد مشكلاتي داشته باشند از جمله 3- كبمود نيروهاي تحصيلكرده و جوان 2- كمبود اعتبار ات 3- پايين بودن سطح زندگي وحقوق ومزايا كاركنان مراكز فرهنگي