۲ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
ایرلند از ایران درخواست حمایت کرد

ایرنا نوشت: معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه و تجارت جمهوری ایرلند با ارسال نامه‌ای به وزیر امور خارجه ایران درخواست کرد تا از نامزدی دوبلین به‌عنوان عضو غیردائم شورای امنیت حمایت کند.

«سایمون کاونی» وزیر امور خارجه و تجارت ایرلند ضمن بیان سوابق ایرلند در فعالیت‌های حفظ صلح در جهان در نامه خود تاکید کرده است: ما معتقدیم که ارزش ها و اصول ما و حمایت مستمر از برنامه های صلح سازی سازمان ملل ما را توانمند می سازد تا با صدای مستقل در شورای امنیت سازمان ملل نقش آفرینی کنیم و به نگرانی های همه اعضای سازمان ملل گوش فرا دهیم. ما برای صلح، ثبات و مساوات بیشتر در جهان تلاش خواهیم کرد.

وی در بخش دیگر از نامه خود اشاره کرده است که ایرلند به صورت کامل در موضوعات محوله به شورای امنیت مشارکت فعال خواهد داشت. علاوه بر این توجه به مسائل جنوب غرب آسیا از جمله صلح در فلسطین از اولویت های ایرلند محسوب می شود.  

ایرلند همراه با دیگر اعضای اتحادیه اروپایی در فرآیند توافق جامع برجام مشارکت داشته و از خروج آمریکا از آن انتقاد کرده است.

ایرلند همچنین از کشورهای فعال در زمینه تامین نیروهای حافظ صلح سازمان ملل می باشد و پیش از این سه بار در شورای امنیت بعنوان عضو غیر دائم حضور داشته است. در رای گیری دور آینده، کشورهای کانادا و نروژ با ایرلند رقابت دارند.

موضوع حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت ایرلند در شورای امنیت طی دو سال گذشته از راه های دیپلماتیک از سوی مقامات ایرلندی مطرح و پیگیری شده است.  

با توجه به سوابق همکاری های دو کشور در سطوح دوجانبه و چندجانبه قرار است درخواست فوق با نظر مثبت از سوی مراجع ذیربط ایرانی مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.

رأی گیری برای انتخاب ۱۰ عضو غیر دائم شورای امنیت هفته آینده صورت خواهد گرفت.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =