ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی نصف شد؛ دستورالعمل جدید برای دانشگاه‌ها

مهر نوشت: مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از ابلاغ راهنمای پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ –(کرونا ویروس) در بخش های مختلف دانشگاهها به روسای دانشگاه خبر داد.

منصوره سادات صادقی از ابلاغ راهنمای پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ –(کرونا ویروس) در بخش های مختلف دانشگاه به روسای دانشگاه ها خبر داد.

وی ادامه داد: اخیرا راهنمای جامعی توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تهیه و ارائه شد که دانشجویان مراکز بهداشت منطقه یک به ویژه چند دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و شهیدبهشتی این راهنما را در قسمت های مختلف از جمله خوابگاه و تغذیه که برای ما مهم تر بود، کامل تر کردند.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: در تمام قسمت ها دستورالعمل ها مشخص است به عنوان مثال اگر قرار باشد بخشی در دانشگاه بازگشایی شود، باید تمام دستور العمل های مربوط به آن بخش رعایت شود.

وی افزود: چون طبق پروتکل های جهانی نتایج تحقیقات نشان داده است یکی از اتفاق های خوبی که می تواند از کووید ۱۹پیشگیری کند این است که دستورالعمل هایی تهیه شود که به صورت شماره به شماره، اشاره کند که باید چه کارهایی صورت گیرد.

 صادقی تاکید کرد: این راهنما برای قسمت های مختلف دانشگاه به صورت جامعی توضیح داده شده و فقط هم جنبه بهداشتی دارد.

 این راهنمای جامع شامل توصیه های بهداشتی برای تمام بخش های دانشگاه است که شامل موارد زیر می شود:

توصیه های بهداشتی برای تمام بخش های اداری دانشگاه، توصیه های بهداشتی در دانشکده ها، توصیه های بهداشتی در آزمایشگاه، توصیه های بهداشتی در کتابخانه، توصیه های بهداشتی در خوابگاه های دانشجویی، توصیه های بهداشتی در آشپزخانه ها، توصیه های بهداشتی در غذاخوری، توصیه بهداشتی در بوفه مواد غذایی، توصیه های بهداشتی در مراکز تربیت بدنی و توصیه های بهداشتی در نانوایی.

همچنین توصیه های بهداشتی درسوپر مارکت، توصیه های بهداشتی در میوه فروشی، توصیه های بهداشتی در مساجد و نمازخانه ها، توصیه بهداشتی در سرویس ایاب ذهاب، توصیه های بهداشت خدمات فنی و تاسیسات، توصیه های بهداشتی در آرایشگاه، و توصیه های بهداشتی در محوطه دانشگاه.

در بخش توصیه ها بهداشتی به خوابگاه های دانشجویی آمده است :

ظرفیت خوابگاه ها به کمتر از ۵۰ درصد و نصف ظرفیت اسمی کاهش یابد.

توزیع غذا به صورت بسته بندی در خوابگاه انجام شود.

اتاق های بزرگ حداکثر ۳ نفر باشند و در تخت های دو طبقه فقط یک نفر قرار بگیرد.

پذیرش میهمان در هر قالبی در تمامی خوابگاه ها ممنوع شود.

ترجیحا اتاق مجزا به عنوان اتاق ایزوله برای اسکان دانشجویان دارای علائم مشکوک به بیماری شامل دانشجویانی که هر گونه علائم تنفسی، تب، سرفه، و ... دارند در نظر گرفته شود و از جابه جایی فرد مشکوک به بیماری در خوابگاه ممانعت به عمل آید و سریعا به مرکز بهداشت و درمان دانشگاه و یا بیمارسان های تعیین شده در سطح شهر ارجاع شود. (در خصوص خوابگاه های سطح شهر).

کلیه تجمعات غیرضروری و برنامه های فرهنگی و آموزشی به صورت تجمعی در نماز خانه ممنوع است.

 
47231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =