باغ‌های زیبا و بدون بازدیدکننده لاله هلند در دوران کرونا!

هرساله میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر جهان برای دیدن یکی از زیباترین و مشهورترین باغ‌ها در جهان یعنی باغ کوکنهوف در هلند به این کشور سفر می‌کنند.

باغبانان بی‌وقفه برای پرورش ۷ میلیون پیازچه گل که هرساله در فصل بهار آماده شکوفایی هستند در تلاش‌اند و باغ را آماده پذیرایی از جمعیت در زمان بازگشایی می‌کنند. اما سال ۲۰۲۰ شبیه به سال‌های گذشته نیست. با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن این با، مردم دیگر نمی‌توانند شاهد شکوفایی این لاله‌ها باشند. خوشبختانه یک عکاس توانسته برای نشان دادن گل‌های شکوفاشده این باغ از آن‌ها عکاسی کند.

آلبرت دروس که عکاس منظره در هلند است، نه‌تنها طرفدار عکاسی از لاله‌ها وسایر گل‌های محلی است بلکه در حیات‌وحش نیز عکاسی می‌کند. عکاسی در کوکنهوف که درحالت عادی به مدت ۲ ماه مملوء از گردشگران و محلی‌هاست، حتی با نبود بازدیدکنندگان نیز زیباست. حال دروس از این موقعیت عجیب استفاده کرده و وقتی باغبانان درحال نگهداری ازگل‌ها بودند، به داخل باغ رفته و از این فضای زیبا عکاسی کرده است.

پس از تماس با مسئولین کوکنهوف و ابزار تمایل برای عکاسی ازگل‌های امسال، به او اجازه داده شد که اختصاصاً وارد این باغ مشهور شود. او تمام‌روز در میان گل‌ها  و در مساحتی حدود ۷۹ هکتار قدم می‌زد و از شکوفه‌های امسال لذت می‌برد. او از رودخانه‌های آبی و مشهور سنبل گرفته تا آسیاب بادی کوکنهوف همه را به تصویر کشیده است.

چه صحنه زیبایی، رنگ‌های پرطراوت و گلبرگ‌های تازه‌ای که بهار را فریاد می‌زنند. نمایش صنعت پرورش گل هلند همچنان درحال رشد است، حال چه مردم بتوانند در این باغ‌ها حضورداشته باشند یا چه به‌واسطه شیوع بیماری امکان بازدید از این باغ‌ها را نداشته باشند. در سال ۲۰۲۰ دیدن باغ کوکنهوف را مدیون عکس‌های دِروس و تفکر صنعتی او و تمایل مسئولین باغ برای گشودن درهای باغ به‌سوی او هستیم.

-           گرچه درهای باغ مشهور کوکنهوف برای بازدید عموم بسته است، یک عکاس خوش‌شانس توانسته وارد این باغ شود.

-           آلبرت دروس که از مناظر هلند عکاسی می‌کند، موفق به عکاسی از باغ مشهور کوکنهوف شد، باغی که در نبود بازدیدکنندگان همچنان توسط باغبانان حفظ‌شده است

-           به لطف عکاسی‌های او می‌توانیم شاهد ۷ میلیون گل لاله‌ای باشیم که هرساله شکوفا می‌شوند

منبع: لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =