۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۰

خبر و لینک گزارشها و عکسهای اختصاصی خبر آنلاین از مناطق مختلف دیدنی ایران در نوروز

امیدسلیمی بنی: از گواتر تا باجگیران، از سرخس تا اروندکنار، گوشه گوشه این خاک، قصه های شنیدنی زیادی دارد. قصه هایی که از گذشته های بسیار دور، تا امروز، مکرر شده و در این میان، نوروز و روزهای تعطیل پس از آن، فرصت خوبی است برای دیدن یادگارهای به جا مانده از قصه های مکرر این سرزمین، ایران.

هر چند شاید یکی دو هفته تعطیلی نوروز، فرصت چندان زیادی برای کاوش در میراث فرهنگی و یادگارهای کهن این سرزمین نباشد، ولی می توان گوشه هایی از تاریخ کهن و زیبایی های این ملک را به چشم دید. گردشگری در نوروز، از این رو رونق می گیرد.

دیدن فرهنگ مردم مختلف شهرها و روستاها، روش و منش زندگی آنان، کسب و کار و ممر درآمدشان، کاخهای باستانی، مساجد عظیم و عبادتگاه های پر نقش و نگار، آتشگاه های باشکوه، بازارهای سنتی و پر پیچ و خم، شهرهای مختلف کشور، جزایر همیشه ایرانی و زیارت قبور نامداران عرصه های مختلف عرفان و تصوف، هنر و فرهنگ از راههای آشنایی بیشتر با پیشینه و حال تمدن کشوری است که در آن به دنیا آمده ایم.

از دیگر سو، کشور چهار فصل ایران، با داشتن جاذبه های طبیعی فراوان و چشم اندازهای زیبا و دلکشی از دریا، کوه، دشت و رود، از بهشتهای گردشگری به شمار می رود و در این میان، نوروز یکی از معدود بازه های زمانی سال است که دیدن بسیاری از شکوهمندیهای طبیعت این دیار را میسر می سازد. دیدن دشتهای پر گل کردستان و کرمانشاه، لاله های واژگون بختیاری، جنگلهای غرقه در مه و باران شمال، کویر بی آلایش مصر و مرنجاب و طرود، قله های پربرف سبلان و سهند، غروب نارنجی دریای عمان و خلیج فارس و کلوتهای بی نظیر شهداد کرمان، شاید در تمام روزهای سال امکان پذیر نباشد، ولی در نوروز، تمام این زیباییها را می توان به چشم سر به نظاره نشست، هر چند، یکی دو هفته تعطیلی، قطعا برای تمام آنها کافی نیست.

42/133

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =