تشکیل قرارگاه پیشرفت و جهش تولید در استان فارس

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و جهش تولید تشکیل شد، گفت: هدف از این کار شناسایی زیرساخت‌ها، استعدادها و توانایی‌های هر شهرستان در جهت حمایت تخصصی از آنها است.

به گزارش خبرآنلاین از شیراز : مجتبی سرورزاده با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی بسیج سازندگی در رابطه با شعار سال اظهار داشت: قرارگاهی با عنوان پیشرفت و جهش تولید با مدیریت بسیج سازندگی تشکیل شده که در حال حاضر مشغول انجام کارهای مطالعاتی در سطح استان است. 

وی با بیان اینکه این مطالعات به  تفکیک در همه شهرستان‌ها و بخش‌ها انجام می‌شود، گفت: هدف از این مطالعات شناسایی زیرساخت‌ها، استعدادها و توانایی‌های هر شهرستان و برنامه‌ریزی هدفمند در جهت حمایت تخصصی و متناسب با پتانسیل هر منطقه است. 

رئیس بسیج سازندگی استان فارس  افزود: قرارگاه مربوطه در حال حاضر  در راستای ارتقای سطح کیفیت و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ۵ محصول تخصصی شامل برنج، گندم جو، کلزا و ذرت در استان فارس مشغول به کار است و جلسات ابتدایی این قرارگاه با سازمان جهاد کشاورزی، بسیج کشاورزی، بسیج مهندسی و بسیج صنعت برگزار شده است. 

سرورزاده درباره اقدامات انجام شده در شهرستان‌های مختلف فارس گفت: استان فارس دارای استعدادهای مختلف و متنوعی است و در سال گذشته در راستای تجاری‌سازی  و اتصال به بازار و تکمیل زنجیره فروش برخی محصولات اقدامات شایسته‌ای صورت گرفت، به گونه‌ای که توانستیم سطح فروش محصول انار استهبان و ایج را تا صادرات به روسیه ارتقا دهیم. 

وی درباره اقدامات بسیج سازندگی در بحث بیماری کرونا خاطرنشان کرد: این سازمان توانسته  از ابتدای شیوع این بیماری  تا به امروز اقداماتی  در حوزه‌های تولید ماسک، دستکش، گان پزشکی، مایع ضد عفونی‌کننده و هم چنین ضدعفونی کردن معابر عمومی، تهیه آبمیوه‌های طبیعی برای بیماران کرونایی در سطح استان و در نهایت  احداث بیمارستان‌های مجازی انجام دهد. 

سرورزاده بیان کرد: در زمینه رزمایش ملی کمک‌های مومنانه نیز بسیج سازندگی تعداد یک میلیون و دویست بسته معیشتی را تهیه و در میان افراد نیازمند و یا آسیب‌دیدگان کرونا در سطح استان توزیع کرده است. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: هم چنین با توجه به ادامه شیوع بیماری در استان، برنامه‌ریزی‌هایی  در راستای پشتیبانی از افراد آسیب‌دیده، کنترل شیوع بیماری، توصیه‌های بهداشتی و فعالیت‌هایی از این دست توسط گروه‌های جهادی در حال برنامه‌ریزی و اجرا است. 

وی تصریح کرد: کمک‌های چشمگیر گروه‌های جهادی در اطفای حریق منابع طبیعی و ساخت مسکن برای مددجویان با تعامل بهزیستی و کمیته امداد از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در استان فارس است. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1407272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =