مدیرکل منابع طبیعی همدان: ۶۵ هزار هکتار از اراضی استان همدان در آستانه‌ بیابان شدن است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۶۵ هزار هکتار از اراضی استان همدان در آستانه‌ بیابانی شدن قرار دارند که ۲۶ هزار هکتار از آن در عرصه‌های منابع طبیعی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ اسفندیار خزایی در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: طی ۳ سال اخیر طرح‌های بیابان زدایی مراتع منابع طبیعی در چهار شهرستان همدان، کبودرآهنگ، ملایر و فامنین انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با بیابان زایی در استان همدان کشت گونه‌های گیاهی همچون آتریپلیکس و قره داغ در مراتع انجام  شده و با افزایش پوشش گیاهی مانع تخریب مراتع و بیابان شدن آن‌ها شده‌ایم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه جنگل‌ها و مراتع میراث ماندگار برای نسل‌های آینده است، تصریح کرد: بیابان زایی و بیابانی شدن اراضی سومین چالش جهانی پس از کمبود آب شیرین و تغییر اقلیم است و بیابان زایی در  استان همدان هم طی سال‌های اخیر شدت گرفته است.

خزایی با اشاره به وجود ۸۲۲ هزار هکتار مرتع در استان همدان، گفت: بیابان زایی بر اثر کاهش بارندگی‌ها، چرای بی رویه دام، برداشت بی رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، تغییر کاربری اراضی، برداشت غیر اصولی منابع آب سطحی، مدیریت نامناسب مراتع و مدیریت غیر اصولی اراضی کشاورزی به وجود می‌آید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1408499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =