۳۳ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در استان فارس پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: بیش از ۱۵ هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات کرونا در فارس ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون ۲۶۸ پرونده با اعتباری بیش از ۳۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش خبرآنلاین از شیراز: سهراب مختاری صبح امروز در جلسه شورای اشتغال استان فارس با بیان اینکه فارس پیشتاز پرداخت تسهیلات کرونا به کارگران بوده است، اظهار داشت: بیش از ۱۵ هزار متقاضی برای دریافت تسهیلات کرونا ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون ۲۶۸ پرونده با اعتباری بیش از ۳۳ میلیارد ریال پرداخت شده است. 

وی با بیان اینکه سهم بانک‌های فارس در پرداخت تسهیلات کرونا بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است، گفت: بیش از ۸۰ هزار متقاضی در استان فارس در سامانه تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که دستگاه‌های اجرایی هنوز به ۶۸۷ پرونده پاسخ نهایی ارائه نکرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس وضعیت شهرستان‌های شیراز، مرودشت، آباده، کازرون و داراب را در پرداخت تسهیلات کرونا خوب ارزیابی و تاکید کرد که سایر شهرستان‌ها نیز باید نسبت به پرداخت این تسهیلات سریع‌تر اقدام کنند. 

وی با بیان اینکه در سطح ملی تصمیمات مناسبی در زمینه معیشت نیازمندان، کارگران و پرداخت بیمه بیکاری گرفته شده و در عین حال به کارفرمایان نیز توجه ویژه شده است، افزود:  در ستاد استانی نیز تصمیماتی در حمایت از فعالان اقتصادی، کارگران و بنگاه‌هایی که واجد شرایط گرفته شده و از طریق بانک تسهیلاتی به این فعالان پرداخت شده است. 

مختاری با بیان اینکه براساس مصوبه‌ای که اعلام شده بود متقاضیان تسهیلات کرونا باید تا پایان خرداد ماه ثبت‌نام خود  را نهایی می‌کردند که این مهلت تا پایان تیرماه تمدید شده است، گفت: زمان پرداخت تسهیلات نیز تا پایان مرداد ماه تمدید شده است.

وی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه است که اولین قسط آن از آبان‌ماه شروع می‌شود، عنوان کرد: این تسهیلات به صورت دو مرحله‌ای به کارگاه‌های اقتصادی پرداخت می‌شود. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1410539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =