ایرنا نوشت:وزیر صنایع و معادن از تاسیس و راه اندازی سومین قطب خودروسازی کشور در سال جاری خبر داد و گفت: در سال 90 باید تجربیات و دانش فنی و علمی موجود در عرصه خودروسازی به طورهمزمان به منصه ظهور برسد.

علی اکبر محرابیان روز سه شنبه در بازدید از گروه خودروسازی سایپا اظهار داشت: پیش بینی شده ، این قطب با استفاده از تمام تجارب کشور مجموعه خودروسازی توانمند، چابک و با ظرفیت تولید بالا با نگاه صادراتی محصولاتی تولید کند که پاسخگوی نیازهای داخلی و خارجی باشد.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی دو خودروساز داخلی سایپا و ایران خودرو در کشور فعالیت دارند ، اضافه کرد: هم اکنون مجموعه صنعت خودرو کشور این ظرفیت را دارد که قطب سوم خودروسازی در کشور تاسیس و راه اندازی شود.
وزیر صنایع و معادن سپس با اشاره به عملکرد بخش صنعت و معدن در سال 89 گفت: سال گذشته را در حالی پشت سر گذاشتیم که تمام بدخواهان یکپارچه و متحد تلاش خود را به کار گرفتند تا چرخه تولید و اقتصاد ایران را از حرکت باز دارند.
محرابیان با بیان اینکه این افراد نه تنها نتوانستند لطمه‌ای بزنند بلکه اقتصاد کشور در سال گذشته شاهد افتخارات و پیشرفت‌های فراوانی بود، افزود: بخش صنعت و معدن به عنوان رکن اساسی اقتصاد در این پیشرفت‌ها پیشتاز بود.
وزیر صنایع و معادن در ادامه بورس را شاخصی برای انعکاس پیشرفت‌های اقتصادی کشور برشمرد و گفت: زمانی که به شاخص‌ها و تفاوت‌های بورس کشور در ابتدا و انتهای سال 89 نظرکنیم ، متوجه خواهیم شد که اقتصاد کشور به ویژه صنعت از چه رشد عظیمی برخوردار بوده است.
وی تصریح کرد: شاخص بورس کشور در فروردین ماه سال 89 حدود 12 هزار واحد بود که هم اکنون این میزان از مرز 25 هزار واحد عبور کرده است.
محرابیان ادامه داد: در سال گذشته در کنار تحریم‌های کشورهای غربی علیه ایران، موضوعاتی وجود داشت که از نظر برخی می‌توانست موانعی برای تولید بوجود آورد اما نه تنها مانعی ایجاد نکرد بلکه باعث رشد اقتصاد و صنعت کشور نیز شد.
وزیر صنایع موضوع اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را از جمله این موارد برشمرد و اظهار داشت: بیشترین رشد اقتصاد و صنعت کشور در سه ماهه چهارم سال اتفاق افتاد که به لطف الهی این توفیقات در سال 90 ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 90 به نام سال جهاد اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ، گفت: موضوع جهاد اقتصادی تنها به بخش صنعت و فعالان اقتصادی مربوط نمی‌شود بلکه به بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین تک تک آحاد مردم ارتباط دارد.
محرابیان افزود: همانطور که در سالیان دفاع مقدس با حضور پررنگ مردم بر دشمنان چیره شدیم در جهاد اقتصادی نیز با حضور مردم خواهیم توانست به توفیقات چشمگیری دست پیدا کنیم.
وزیر صنایع و معادن سپس اضافه کرد: جهاد اقتصادی برای آحاد مردم بدان معناست زمانی که توانایی تولید محصول ایرانی موجود است به سراغ محصولات خارجی نروند.
محرابیان تصریح کرد: بخش صنعت کشور هم اکنون این اطمینان را به جامعه ایرانی می‌دهد که با رشد کمی تولید و ارتقای کیفیت می‌تواند بیشترین نیازهای مردم را تامین کند.
وی با بیان اینکه بخش صنعت امروز قادر به تامین نیازهای کشور است، گفت: در اغلب بخش‌های صنعتی ظرفیت‌هایی بوجود آمده که کاملا پاسخگوی نیاز کشور است.
وزیر صنایع ومعادن سپس به موضوع واردات اشاره کرد و گفت: ما با مبادلات اقتصادی با دیگر کشورها مخالف نیستیم بلکه این مبادلات را در راستای رشد محصولات داخلی می‌دانیم اما زمانی که در کشور توانایی تامین نیازهای داخلی وجود دارد نباید محصولات خارجی آن هم از نوع بی‌کیفیت وارد کشور شود .
وی افزود: بزرگترین جهاد اقتصادی توده‌ها این است که در تامین نیازها و خرید ملزومات خود و همچنین برای رشد اقتصاد و اشتغال در کشور از محصولات تولید داخل استفاده کنند.
وزیر صنایع و معادن همچنین به موضوع صنعت خودرو در کشور اشاره کرد و گفت: تلاش و کوشش صنعتگران بخش خودروی کشور در پنج سال گذشته سبب شد بتوانیم بسیاری از برنامه‌هایی که از نگاه برخی در حد خیال بود را عملی کنیم.
محرابیان افزود: در این مدت میزان تولیدات خودروی کشور بیش از مجموع تاریخ کشور بوده است و در حوزه تنوع محصول نیز هم اکنون دهها مدل خودرو در کشور تولید می‌شود.
وی اضافه کرد: در بحث رشد صادرات خودرو نیز با برنامه‌ریزی منسجم، هم اکنون قادر هستیم به بازارهای مختلف صادراتی پایدار و مستمر داشته باشیم.
وزیر صنایع سپس سال 89 را در تاریخ صنعت خودروی کشور سالی درخشان توصیف کرد و گفت: مجموعه صنعت کشور به دور از شعارگرایی و به صورت خاموش در سال گذشته تلاش های بی‌شائبه‌ای را انجام داده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته برای نخستین بار صنعت خودروی کشور صاحب استراتژی و برنامه عمل شد، افزود: هم اکنون میزان استفاده از خودرو و همچنین تعداد خودروهای تولیدی بیش از سال 84 است ضمن اینکه متوسط مصرف بنزین در کشور از متوسط مصرف بنزین در سال 84 به مراتب کمتر است.
محرابیان سپس تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 90 هیچ خودروی بدون استاندارد تولید و به بازار عرضه نخواهد شد.
وزیر صنایع با تاکید براینکه تمام توفیقات یاد شده همه توان صنعت خودروی کشور نیست، اظهار داشت: توانایی و ظرفیت صنعت خودروی کشور به مراتب بیشتر از آمارها و ارقام ذکر شده است که باید هم اکنون با یکدیگر عهدی ببندیم که هدف‌گذاری بالاتری برای صنعت خودروی کشور ترسیم و عملی کنیم.

/32

کد خبر 141083

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
    0 0
    خودروی تیبا بسیار زشتهو هنوز چطوریه توان تولید انبوهش نیست و هیچ بازار صادراتیم نداره بعدم در دنیای امروز این تیبای زشت و خنده اور با کدوم محصول دنیا الان می تونه رقابت کنه تولید کردن که هنر نیست تولید محصول رقابتی ملاکه نه فقط بساز بفروشی بزور تعرفه
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
    0 0
    اقاي محرابيان مي خواد با توليد تيباي مسخره به كارخونه هيوندا چيره بشه بنازم اين همه روحيه رو همش شعار شعار
  • بدون نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
    0 0
    این نظراتی که سانسور شد حاوی توهین بود؟یا دوباره مسئول نظرات عوض کردین در سال جدید؟همون قبلیه بهتره چو برای نظرات کاربران احترام قائل بود و منتشر می ککرد
  • توجه IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
    0 0
    خوب راست میگن وقتی تیبا قرار بود 5میلیونو500 به مردم عرضه بشه کردن 12میلیون500میدن به خارج 3میلیون اگه ضررم کنن عوضش تو ایران سود میکنن اونم با لوازم لوکس میدن..
  • شاكي شركت خودرو ساز خصوصي تاپكو IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۲
    0 0
    جناب آقاي محرابيان اگر خودروسازي در ايران مي خواهد پيشرفت نمايد بايستي يك معيار سنجش در دست داشته باشيم و بهترين سنجش عمل كرد شركتهاي ما مردم هستند . وقتي كه يك شركت خصوصي خودرو ساز مثل تاپكو اينطور مردم را مي رنجاند و يكه تازي ميكند و هيچ كس جلودار آن نيست پس چه انتظاري است از بقيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    0 0
    پروژه تیبا شکست می خورد 1- قیافه زشت 2- امکانات در سطح پائین 3- قیمت بیشتر از حد

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین