پمپئو: چین می‌خواهد قانون امنیتی خود را در سراسر جهان اعمال کند

ایسنا نوشت: با تشدید اختلافات میان واشنگتن و پکن، وزیر امور خارجه آمریکا حزب حاکم چین را به اجرای عملیات‌های جاسوسی در ایالات متحده و تلاش برای اعمال قانون امنیت ملی خود در سراسر جهان متهم کرد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در یک سری پیام‌های توییتری نوشت: جزر و مد در حال چرخش است –نه فقط در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان. تهدید از جانب حزب کمونیست چین در حال آشکار شدن است و کشورهای هم‌فکر در حال متحد شدن هستند تا علیه این اقدام کنند و از آزادی و دموکراسی خودشان محافظت کنند.

پمپئو در پیام دیگری نوشت: حزب کمونیست چین به دنبال اعمال قانون امنیت ملی خود در هنگ‌کنگ برای مردم سراسر جهان است –تلاشی فاحش که اجرای حقوق بشر و آزادی‌های بنیادین را تضعیف می‌کند. نمی‌توانیم به پکن اجازه دهیم که مدل حاکمیت استبدادی خود را صادر کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: حزب کمونیست چین در حال اجرای عملیات‌های جاسوسی درون ایالات متحده است و برای نفوذ عمیق میان رهبران تجاری آمریکا و مقام‌های منتخب تقلا می‌کند. ما این تهدید را جدی می‌گیریم و قصد داریم تا از مردم آمریکایی محافظت کنیم.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1417915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاس IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    3 3
    دقیقا! فک کرده میتونه قواین مزخرف و ضد بشریش رو به زور به همه دنیا اعمال کنه! خون مردم خودش رو کرده تو شیشه فک کرده دنیا هم خام میشه!