تشدید بازرسی از ناوگان حمل مواد خطرناک در قزوین

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از تشدید بازرسی از ناوگان حمل مواد خطرناک در راه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علیرضا معیری پور، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: مواد خطرناک به عنوان موادی که برای بهداشت یا سلامتی انسان، حیوان و محیط زیست مضر است می‌بایست با تدابیر خاصی حمل شود تا ضمن حفظ ایمنی در هنگام حمل در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی هم  کمترین آسیب را داشته باشد.
معیری پور بیان کرد: حمل این‌گونه مواد دارای حساسیت‌های زیادی است و اگر ماشین حمل مواد خطرناک  دچار نشتی یا هر نقص دیگری باشد می‌تواند آسیب جبران ناپذیری ایجاد کند بنابراین باید توسط ناوگانی حمل شود که از چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.
او ادامه داد: به همین منظور رانندگانی در حمل این مواد مجاز به فعالیت هستند که علاوه بر شرایط خاص جسمانی دوره‌های آموزشی ویژه حمل چنین موادی را گذرانده باشند.
این مقام مسئول اظهار کرد: بر اساس قوانین برای جلوگیری از هرگونه حادثه و ساماندهی حمل آن شرکت های تولیدی موظف هستند مواد خطرناک را  به ناوگان مجاز تحویل دهند و ناوگان هم این مواد را تحت نظارت ما حمل کرده و به مقصد برساند.
به گفته معیری‌پور تشدید بازرسی از  ناوگان حمل مواد پرخطر  از مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های استان است که با تشکیل تیم و عضویت نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیریت بحران استانداری، شرکت شهرک‌های صنعتی، پلیس راه، آتش نشانی، اداره کل حفاظت محیط زیست، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می‌شود.
این مسئول‌ یادآور شد: اعضای این تیم با یک برنامه زمانبندی علاوه بر حضور در جاده ها و بازرسی های دوره ای و پیش بینی نشده از خودروهای حامل مواد خطرناک، از شرکت‌های تولیدی مواد خطرناک و وضعیت ناوگان، رانندگان و اسناد حمل و نقلی تا پایان تابستان به صورت دوره‌ای بازدید و فعالیت ناوگان را با ضوابط تطبیق می دهند.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: شرکت‌های تولیدی نیز یکی از اهداف اقدامات این تیم هستند تا متصدیان آنها، هم با قوانین حمل آشنا شوند و هم بر اساس اسناد بالادستی حمل مواد را به ناوگان مجاز بسپارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =