۱۲۰۰ میلیارد ریال از سهمیه تسهیلات روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری جذب نشده است

ایرنا نوشت :رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تخصیص اعتبارات استانی گفت: تاکنون یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سهمیه تسهیلات روستایی و عشایری این استان جذب نشده است.

علی شهریارپور در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سهمیه این استان از تسهیلات روستایی و عشایری کشور با احتساب ۴۰۰ میلیارد ریال سهمیه جدید چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است و از این مبلغ تاکنون سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال جذب شده است.
وی تصریح کرد: معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور وعده داد در صورت جذب به موقع این تسهیلات، سهمیه بیشتری به چهارمحال و بختیاری اختصاص یابد.
وی با اشاره به برنامه ایجاد دهکده تخصصی فرش دستباف در چهارمحال و بختیاری یادآور شد:سه قطعه زمین در چالشتر شهرکرد، بن و لردگان برای این امر مشخص شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این اقدام با فراخوان و انتخاب سرمایه‌گذار واجدشرایط با اولویت اتحادیه فرشبافان استان انجام می‌شود.
وی گفت: در صورت سرمایه‌گذاری اتحادیه فرشبافان چهارمحال و بختیاری برای راه‌اندازی دهکده تخصصی فرش دستباف استان ۱۵ درصد یارانه تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری اختصاص می‌یابد.
شهریارپور تاکید کرد: برای اجرای این طرح باید به زیرساخت‌ها، وضعیت اشتغال منطقه، دسترسی به بازار و برندسازی توجه شود و تمامی شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری ظرفیت راه‌اندازی دهکده تخصصی فرش دستباف را دارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ هزار بافنده فرش دستباف در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۰ هزار بافنده دارای کارت شناسایی و ۲۰ هزار نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
سجاد رستمی یادآور شد: هم‌اینک هشت تعاونی فرشبافی در چهارمحال و بختیاری فعالیت مستمر دارد و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان سرمایه‌گذاری در دهکده تخصصی فرش دستباف چهارمحال و بختیاری در دوند اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از این طرح تاثیر دارد.
گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان است و فرش این استان از دیرباز به عنوان یکی از مهمترین صنایع دستی شناخته شده و طرح‌های قالی این استان شهرست ملی و بین‌المللی دارد.
فرش چهارمحال و بختیاری به ویژه دو نوع ˈبافت نقشˈ و ˈچالشتریˈ با گل‌های ترنج، لچکی، سرو و کاج، گل مینا و با قاب‌های ترکیبی و خشتی‌های چهار ضلعی، یکی از زیباترین آثار هنری ماندگار در این سرزمین است که به‌دلیل استفاده از رنگ‌های طبیعی و گیاهی، دارای رنگ ثابت و اصیل است، به همین علت مورد توجه کارشناسان قرار می‌گیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =