شمارش معکوس تا تحول عظیم در «قشم»/ ترمینال نفتی «دیرستان» اقدامی کم‌نظیر در تاریخ جزیره

پنج‌شنبه بیستم شهریورماه جاری با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور، تعداد ۱۴ پروژه در منطقه آزاد قشم با اعتبار ۱۱ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال و همچنین اعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و اشتغال‌زایی برای ۳۵۴۱ نفر به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش خبرآنلاین از قشم : قرار است تا پایان دولت تدبیر و امید، ۱۰۰ پروژه در منطقه آزاد قشم به افتتاح برسد که بخشی از آن‌ها، تا پایان هفته جاری به دست رئیس جمهور که بصورت ویدئوکنفرانس خواهد بود، مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مابقی تا پایان سال ۱۴۰۰ به ثمر می‌رسند.

تعداد ۱۴ پروژه در منطقه آزاد قشم با اعتبار ۱۱ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال و همچنین اعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و اشتغال‌زایی برای ۳۵۴۱ نفر به بهره‌برداری خواهند رسید.
پروژه پایانه صادراتی ترمینال نفتی دیرستان با ظرفیتی که در دو فاز  برای ذخیره‌سازی ۶.۵ میلیون بشکه ایجاد می‌کند، اقدامی بی‌مانند در تاریخ این منطقه آزاد بوده است که به نمایندگی دیگر پروژه‌ها توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

ترمینال کانتینری، شرکت تولیدی بتن، بهسازی معابر، احداث و بازسازی مدارس در سطح جزیره، احداث پارک محلات و پارک‌های خطی ساحلی، زمین‌های ورزشی و هتل آپارتمان از جمله دیگر پروژه‌هایی است که در جزیره قشم افتتاح می‌شوند.

از سال ۹۴ تا کنون ظرفیت تولید برق قشم به‌صورت جهشی افزایش یافته و در آینده‌ای نزدیک این ظرفیت به یک هزار و ۱۰۰ مگاوات خواهد رسید که نه‌تنها قشم را از نظر تامین انرژی برق خودکفا خواهد کرد بلکه این جزیره را به صادرکننده برق به استان هرمزگان نیز تبدیل می‌کند.

ظرفیت تخت‌های اقامتی در جزیره در سال ۹۴ بالغ بر ۳ هزار و ۵۷۰ تخت بود که با افتتاح مجموعه‌های مختلف اقامتی این ظرفیت هم‌اکنون به ۹ هزار تخت و تا پایان دولت تدبیر و امید به ۱۴ هزار تخت برسد که به نوبه خود در تاریخ تشکیل این منطقه آزاد، بی‌نظیر بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1430811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =