۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۴:۵۶

هادی بهروز، خاطرات امیرسرتیپ کریم عبادت، یکی از فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را با تکنیک‌های داستانی آمیخته و در کتاب 20 فصلی «تنها در قلاجه» قرار داده است.

این نویسنده در مصاحبه با افرادی که راوی را می‌شناسند، زوایای دیگری از شخصیت امیر عبادت را در کتاب «تنها در قلاجه» روایت کرده است. در فصل 12 کتاب به برخی از حوادث پس از عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس پرداخته شده است.

ایبنا نوشت: بخشی از مطالب این فصل شامل شرح چگونگی ورود به خرمشهر و آزادسازی این شهر در تاریخ 3 خرداد سال 1361 است. در این بخش می‌خوانیم: «خبر فتح خرمشهر در شهرها پیچید. ساعاتی بعد روی جاده شلمچه در حال گشت زدن بودیم. رفته بودم روی خاکریز تا اوضاع و احوال را ببینم. یکدفعه دیدم که چند نفر عراقی راننده را از جیپ بیرون می‌کشند. می‌خواستند فرار کنند. معاونم سرهنگ مظفر کشاورز سریع شروع به دویدن کرد. اسلحه نداشت، قطب‌نما را از کنار فانسقه‌اش بیرون آورد و توی مشت گرفت. عراقی‌ها از ترس نارنجک روی زمین خوابیدند و خودشان را تسلیم کردند. سنگرهای عراقی پر بود از وسایل مردم خرمشهر. یخچال‌ها را به عنوان ستون توی سنگر استفاده کرده بودند. قالی‌ها را روی سنگرشان انداخته و خاک رویش ریخته بودند. صحنه‌های رقت‌باری بود...»

کتاب «تنها در قلاجه» در قطع رقعی و 161 صفحه و بهای 20 هزار ریال به سفارش کنگره سرداران و 14600 شهید استان فارس و با حمایت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان توسط نشر زرینه منتشر شده است.

60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =